اقتصاد و مردم 1394/05/03 |
![]() |
اهتمام ویژه برای شنیدن سوت قطار در ارومیه |
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سرعت دهی به روند تکمیل طرح ملی ساخت راه آهن مراغه – ارومیه که یکی از خواسته ها و مطالبات جدی مردم آذربایجان غربی است، با تلاش و اهتمام ویژه پیگیری می شود. علی نوزاد پیش از ظهر امروز در بازدید از ایستگاه راه آهن شهرستان ارومیه اظهار کرد: با توجه به اینکه پروژه ملی احداث راه آهن مراغه- ارومیه در توسعه زیرساختهای حمل و نقلی و رشد اقتصاد منطقه تاثیر بسزایی دارد، اهتمام ویژه ای برای رفع موانع و مشکلات پیشروی این طرح وجود دارد. وی در خصوص آخرین وضعیت این طرح ملی عنوان کرد: در حال حاضر عملیات زیرسازی در حدفاصل ایستگاهای مهاباد تا نقده و ارومیه ادامه دارد و ساخت و ساز ساختمان اصلی ایستگاه راه آهن ارومیه با پیشرفت اجرایی 71 درصد در دست اجراست. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اعلام اینکه برای اتمام طرح راه آهن ارومیه- مراغه در مجموع 4 هزار میلیارد ریال مورد نیاز است، گفت: عملیات زیرسازی خط ریلی مهاباد به نقده 91 درصد پیشرفت اجرایی دارد و ساختمان اصلی ایستگاه راه آهن نقده تا پایان امسال افتتاح می شود. نوزاد تصریح کرد: تاکنون 245 میلیارد برای پروژه ملی احداث راه آهن مراغه- ارومیه هزینه شده است. معاون وزیر راه و شهرسازی در نشستی مشترک با مجری طرح، ضمن بررسی چالشها و مشکلات این طرح و صدور دستورات لازم، تصریح کرد: عملیات زیرسازی خط ریلی نقده به ارومیه هماکنون در دست انجام است. طرح ملی راه آهن ارومیه - مراغه به طول 184 کیلومتر در پنج قطعه اجرا شد و این مسیر ریلی از مراغه شروع شده و از شهرهای میاندوآب، مهاباد و نقده گذشته و به ارومیه می رسد. ایستگاه راه آهن شهرستانهای میاندوآب و مهاباد در سال های گذشته به بهره برداری رسیده است. معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل کشور همچنین در سفر یکروزه خود از طرح ساخت کنارگذر شهرستان بوکان بازدید کرد. انتهای پیام/ |