جامعه و شهروند 1401/02/08 |
![]() |
فعالیت ۱۰۹ کانون جبران و تثبیت یادگیری در مدارس آذربایجان غربی |
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی از فعالیت ۱۰۹ کانون جبران و تثبیت یادگیری در مدارس استان با هدف تعمیق یادگیری و پیشگیری از افت تحصیلی خبر داد. به گزارش نای قلم، جواد جنگی امروز در بازدید از کانونهای جبران و تثبیت یادگیری در آموزشگاه های شقایق، شهیده محمدعلی پور و انعام نواحی دوگانه ارومیه، اظهار کرد: به منظور جبران افت تحصیلی ناشی از شیوع بیماری کرونا، 109 کانون جبران و تثبیت یادگیری در مدارس سراسر استان فعال است. وی افزود: علاوه بر این کانونها، کلاسهای جبرانی و فوق برنامه در ۶۷۱ مدرسه استان در روزهای پنج شنبه برگزار می شود؛ همچنین یک هزار و 815 مدرسه استان نیز در روزهای آموزشی هفته اقدام به برگزاری کلاس جبرانی کرده اند. جنگی گفت: باید به گونهای تلاش شود تا با اجرای «طرح جبران و تثبیت یادگیری» آسیبهای ناشی از افت تحصیلی که در دوره ابتدایی به ویژه کلاس اولیها بیشتر است، به حداقل برسد. این مقام مسئول، اهداف اجرای این طرح را «تعمیق یادگیری و تقویت بنیه علمی دانش آموزان، حمایت از دانش آموزان لازم التوجه و کاهش افت تحصیلی، تکرار پایه و ترک تحصیل»، به ویژه در پایه های اول و دوم ابتدایی بیان کرد و افزود: از آنجا که یادگیری مهارت های پایه؛ سنگ بنای یادگیری های بعدی است؛ اکنون با همکاری معلمان، طرح تثبیت و جبران یادگیری مهارت های پایه دانش آموزان دوره ابتدایی با جدیت دنبال شده است. میرصادق جامعی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان نیز گفت: در مرحله اول اجرای طرح، ارزیابی روی دانشآموزان انجام و بر اساس نتایج ارزشیابی اول «دانشآموزان نیازمند تلاش و قابل قبول» شناسایی شده اند. اگر دانش آموزی در مهارت نوشتن و خواندن ضعف اساسی داشته باشد نیز توسط مدیر مدرسه شناسایی میشود تا این ارزیابیها مورد بررسی قرار گیرد و با استفاده از ظرفیت هایی که وجود دارد، ظرفیت مکمل یادگیری در اختیار آنها قرار داده شود. معاون آموزش ابتدایی استان خاطرنشان کرد: این طرح در راستای جبران آسیب های ناشی از افت تحصیلی در دوره ابتدایی در سراسر کشور شروع شده است و تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد تا ارزشیابی جدیدی از دانش آموزان پس از برگزاری آن صورت گیرد. وی گفت: «طرح تثبیت و جبران یادگیری مهارت های پایه دانش آموزان دوره ابتدایی»، در تابستان امسال و ابتدای سال تحصیلی جدید، با جدیت دنبال شد. چون با توجه به شرایط آموزش غیرحضوری دانش آموزان در سال گذشته، یکی از استراتژی های معاونت آموزش ابتدایی، شناسایی ضعف های احتمالی برخی از دانش آموزان در یادگیری مهارت های پایه است. کد خبرنگار: 983126 انتهای پیام/ |