اقتصاد و مردم 1400/10/14 |
![]() |
لزوم ارائه خدمات دولت از یک پنجره واحد |
مدیر کل ارتباطات و فناوری آذربایجان غربی با اشاره به لزوم ارائه خدمات دولت از یک پنجره واحد، گفت: ارائه خدمات و سرویسهای الکترونیکی دستگاههای اجرایی از طریق دفاتر پیشخوان باید صورت پذیرد نه بجای آن بستری برای ارائه سرویس غیرپیشخوان دولت ایجاد شود. به گزارش نای قلم، قاسم جلیلینژاد عصر امروز در هجدهمین جلسه کارگروه دفاتر پیشخوان دولت اظهار کرد: شفافیت و مقابله با فساد اداری در گرو الکترونیکی شدن و برونسپاری خدمات دولتی است، اما در این بین ارائه خدمات هر دستگاه از کارگزار مربوط به آن و استفاده از نیروهای بازنشسته آن مجموعه در این حوزه مغایر با وحدت رویه در ارائه خدمات دولت و برون سپاری خدمات از طریق دفاتر پیشخوان دولت است. رئیس کارگروه دفاتر پیشخوان استان افزود: یکی از الزاماتی که در برنامه های پنج ساله توسعه کشور همواره به آن تاکید شده است، تحقق دولت الکترونیک و در کنار آن ارائه این خدمات از یک پنجره واحد و دوری از موازی کاری است. مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به این موضوع که در بحث برونسپاری خدمات شهری و الکترونیکی کردن این خدمات به اهداف مد نظر نرسیدهایم، گفت: شفافیت و مقابله با فساد اداری در گرو الکترونیکی شدن و برونسپاری خدمات دولتی است و باید توزیع عادلانه خدمات و سرویسها بر اساس ارزیابی و رتبهبندی دفاتر صورت پذیرد. جلیلینژاد هدف از ایجاد دفاتر پیشخوان را رفاه حال مردم و دسترسی آسان آنها به خدمات دولت دانست و تصریح کرد: انتخاب دفاتر خاص برای ارائه خدمات و انحصارگرایی در این موضوع که امروزه از طرف برخی از سازمان ها و ارگان ها شاهد آن هستیم با سیاستهای دولت برای الکترونیکی کردن و ایجاد پنجره واحد خدمات مغایرت دارد. وی با انتقاد ازعملکرد برخی از دستگاههای استانی در این خصوص بیان کرد: برونسپاری خدمات الکترونیکی دستگاهها باید بر اساس ارزیابی دفاتر پیشخوان دولت و پراکندگی جغرافیایی باشد تا از لحاظ موقعیت شهری و دسترسی همگانی مردم به یک میزان از خدمات ارائه شده صورت پذیرد. در ادامه جلسه برخی از مشکلات دفاتر پیشخوان دولت و درخواست های جابجایی، ایجاد دفتر جدید، معرفی جانشین و معرفی مدیر دفتر بررسی و با برخی از درخواست ها موافقت شد. کد خبرنگار: 983126 انتهای پیام/ |