1400/08/29 |
![]() |
کرونا آموزش را مختل کرده است |
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: متاسفانه در ۲۲ ماه گذشته به دلیل محدودیتهای کرونایی "آموزش" مختل شده و بخش "درمان" در اولویت قرار گرفته است که این مهم باید طبق برنامههای استراتژیک توسعهی دانشگاه با گامهای استوار پیش رود. به گزارش نای قلم، محمدامین ولیزاده امروز در جلسهی هماهنگی با روسای دانشکده ها و مدیران گروه های آموزشی اظهار کرد: در شرایط فعلی محل دانشکده دندان پزشکی از لحاظ ساختمانی محل مساعدی برای اساتید و دانشجویان نیست و ما باید به فکر یک محل مناسبی برای این دانشکده باشیم. وی افزود: اولویت هایی برای جذب تحصیلات تکمیلی و تهیهی مجلات علمی در برنامه دانشگاه داریم تا دانشگاه را در کل کشور معرفی کنیم و به رتبه های بهتری در بین دانشگاه های کشور دست پیدا کنیم و این امر با همدلی و همکاری تمام گروه های آموزشی که در کل یک خانواده هستیم میسر میشود. معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه در ادامه این نشست گفت: دانشگاه علوم پزشکی علاوه بر درمان درحال تربیت نیروی انسانی است که با جان مردم سر کار دارند. دکتر کامران دهقان از طریق جذب دانشجویان بینالملل منابع مالی خوبی کسب شده ولی متاسفانه این منابع صرف آموزش نشده است لذا میطلبد درآمدهای حاصل از آموزش صرف خود آموزش شوند . وی اظهار امیدواری کرد آموزش جایگاه خود را در جامعه پیدا کند. رئیس دانشکده پرستاری و مامایی در ادامه این نشست گفت: یکی از حلقه های مفقود دانشگاه، عدم ارتباط بین ریاست دانشگاه و اعضاي هیئت علمی است که شکل نگرفته و امید است این مهم به تحقق بپیوندد. دکتر حسین حبیبزاده لازمهی پیشرفت دانشگاه را در ارتباط موثر بین ریاست دانشگاه و اعضای هیات علمی، توجه به شایسته سالاری عنوان کرد و افزود: افراد شایسته افرادی خوش فکر هستند و اعضاي هیات علمی ارتباط خوبی می توانند با آنها داشته باشند. وی ادامه داد: در شرایط فعلی تعداد اعضای هیات علمی کافی نیست و نیاز به ایجاد تغییراتی در جذب هیئت علمی دانشگاه هستیم. حبیبزاده اضافه کرد: منابع مالی که در دانشکدهها صرف میشود باید از تمام جوانب بررسی شود و دیدگاههای متفاوت در تخصیص منابع مالی مدنظر قرار گرفته شود. سپس رئیس دانشکده بهداشت گفت: توسعه کارآمد و بهروز از بستر توجه آموزش پزشکی میگذرد و توسعهی آموزشی در شرایط فعلی باید به سمت نیازپروری سوق داده شود. دکتر حسن خرسندی خاطرنشان کرد: برنامههای عملیاتی باید به سه محور زیرساختهای آموزشی، تجهیزات و کمک آموزشی توجه ویژه کند. وی تصریح کرد: تحول آموزشی با ایجاد زیرساختهای لازم و نیروی انسانی توانمند حاصل میشود نه با برگزاری جلسات، از طرف دیگر نیاز به بازنگری در چارتهای سازمانی دانشکدهها بیشتر احساس میشود زیرا که بیشتر گروههای آموزشی و دانشکدهها با چارتها نامتوازن مواجه هستند. خرسندی افزود: در دانشکده بهداشت چارت نیروی انسانی بسیار محدود شده است و مسئولان دانشکده به جای تحقق اهداف آموزشی باید انرژی و نیروی خود را برای تهیه چارت تشکیلاتی صرف کنند. سپس رئیس دانشگاه داروسازی در این جلسه گفت: در هر سیستم مدیریتی یک سری اولویتهایی وجود دارد که در دانشگاه علوم پزشکی نیز این اولویت با درمان است و هیچ درمانی بدون پزشک و پرستار درست و توانمند پا بر جا نخواهد بود پس در نتیجه آموزش کمتر از درمان نیست. دکتر حسن ملکینژاد اذعان کرد: نه تنها تعداد هیئت علمی دانشگاه کافی نیست بلکه ساختمان و نیروی انسانی توانمند هم باید مورد توجه قرار گیرند زیرا که نقش قابل بسیار مهم کارشناسان متبحر در رسیدن به اولویتهای دانشگاه قابل انکار نیست. وی تاکید کرد: خدمترسانی اگر همگام با آموزش و پژوهش شکل بگیرد میتوانیم به اهداف دانشگاه برسیم. در ادامه جلسه مدیران گروه و رئیس دانشکده ها نیز به بحث و تبادل دیدگاهها و نظرات خود پرداختند. کد خبرنگار: 983125 انتهای پیام/ |