جامعه و شهروند 1400/01/31 |
طرحهای پژوهش در آموزش جنبه کاربردی دارند |
مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی ارومیه گفت: طرحهای پژوهش در آموزش کاملا جنبه کاربردی داشته و خروجی آنها الزاما مقاله نیست. به گزارش نای قلم، آرام فیضی ظهر امروز در نخستین جلسه پژوهش در آموزش در سال جاری اظهار کرد: پژوهش در آموزش یکی از اولویت های مهم و اساسی حوزه آموزشی است. وی افزود: در راستای ارتقای حمایتهای لازم از طرحهای پژوهش در آموزش، آییننامه حمایتی تشویقی پژوهش در آموزش در دستور کار مرکز مطالعات دانشگاه قرار گرفته و تدوین شده است. مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی ارومیه اضافه کرد: یکی از موضوعات ضروری در آییننامه مذکور، تعیین خروجیهای طرحهای پژوهش در آموزش، ارزشگذاری آنها است. وی تصریح کرد: خروجیهایی از قبیل نیازهای آموزشی رشته مقاطع تحصیلی مختلف، نقاط قابل بهبود در گروهها و دورههای آموزشی، تولید ابزارهای اندازهگیری در زمره محصولاتی هستند که از انجام طرحهای پژوهش در آموزش به دست میآیند و میتوانند باعث ارتقای کیفیت آموزش در دانشگاه شوند. کد خبرنگار: 983126 انتهای پیام/ |