جامعه و شهروند

1399/12/19

وضعیت فعلی آذربایجان غربی؛ آرامش قبل طوفان

 

رئیس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونای آذربایجان غربی گفت: وضعیت فعلی استان می‌تواند آرامش قبل طوفان باشد و در صورت تداوم عادی‌انگاری توسط مردم و مسئولان شاهد افزایش تعداد مبتلایان، بستری و فوتی باشیم.

به گزارش نای قلم، علی احمد آقاپور ظهر سه شنبه در چهاردهمین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات کرونای آذربایجان غربی اظهار کرد: آذربایجان غربی در شیوع بیماری کرونا وضعیت ثابت و پایداری را سپری می کند.

وی ادامه داد: در صورت باز شدن مرزهای استان تردد صورت می‌گیرد و اتصال کوتاه انجام می‌شود و احتمال ورود ویروس افزایش می‌یابد.

رئیس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونای آذربایجان غربی درباره شدت بیماری ویروس جهش یافته انگلیسی بیان کرد: شدت انتقال بیماری در ویروس جهش یافته انگلیسی بسیار بالا است و مدت ۷۲ ساعت می‌تواند بیمارستان‌ها را کلا پر کند.

آقاپور درباره ابتلای کودکان افزود: میزان ابتلای کودکان ۳ برابر شده است، خوشبختانه با توانایی اساتید دانشگاه علوم پزشکی و مسئولینی که در یک سال گذشته با همدلی و هم سویی که در استان بوده بیماری در استان به خوبی مدیریت شده است، با کمترین بی دقتی ممکن است وضعیت بدتر شود.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/



دانلود فایل word