اقتصاد و مردم 1399/12/10 |
![]() |
ثبت حدود 4200 شکایت مردمی در سامانه 195 آذربایجانغربی |
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجانغربی از ثبت چهار هزار و 172 شکایت مردمی در سامانه 195 در سال جاری خبر داد. به گزارش نای قلم، قاسم جلیلینژاد در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: از این تعداد شکایت ثبت شده، چهارهزار و 67 مورد با پاسخ همراه بوده و مابقی یعنی 105 مورد در دست اقدام است. وی افزود: بیشترین شکایات مردم در حوزه اینترنت 62درصد، تلفن همراه 20درصد، تلفن ثابت 11.52درصد، خدمات پستی 4.24درصد و دفاتر پیشخوان6.1 درصد است. جلیلی نژاد با اشاره آمار تفکیکی شکایتهای انجام شده بر اساس اپراتور و یا نام دستگاه، اضافه کرد: بیشترین شکایت ثبت شده با 38.40 درصد مربوط به مخابرات منطقه، 19.22درصد مربوط به همراه اول، 10.74درصد مربوط به ایرانسل، 4.19 مربوط به آسیاتک ،6.4 درصد مربوط به پارس آنلاین،6.71 درصد مربوط به های وب،1.75 درصد مربوط به رایتل و 13درصد مربوط به سایر دستگاهها است. مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجانغربی گفت: بیشترین شکایات در مورد نوع خدمات مربوط به پشتیبانی و ارائه خدمات به تعدادیک هزارو 755، کیفیت سرویس ارائه شده به تعدادیک هزارو 189 ، عدم آنتن دهی به تعداد 204 و مشکلات مالی و تعرفهای به تعداد 194 است. جلیلینژاد افزود: در تقسیم بندی دیگر نوع شکایات درج شده: اینترنت بیسیم ADSL به تعداد 19هزارو 180، اینترنت تلفن همراه به تعداد 522، مکالمه به تعداد 503 ، خدمات و سرویس ها به تعداد 417 مورد و پوشش شبکه به تعداد 204 مورد بیشترین شکایات مردم را به خود اختصاص داده است که با توجه به شکایات ثبت شده از اپراتورهای ارتباطی موارد مطرح شده پیگیری و در سریعترین زمان ممکن به آن رسیدگی میشود. وی اضافه کرد: مشترکان حوزه ارتباطات میتوانند شکایات خود را در خصوص اینترنت و سرعت و مصرف بستههای شرکت طرف قرارداد در سامانه https://195.cra.ir ثبت کنند. جلیلی نژاد تصریح کرد: همچنین مشترکان در راستای ثبت شکایت از پیامکهای انبوه مزاحم و تبلیغاتی شخصی، شماره مورد نظر را به سرشماره رایگان 195پیامک کنند. وی ادامه داد: بعد از ثبت شکایت در این سامانه، ظرف مدت 72ساعت باید رسیدگی به این شکایت انجام و نتیجه به مشترک شاکی ارائه شود. کد خبرنگار: 983125 انتهای پیام/ |