اقتصاد و مردم 1399/03/10 |
![]() |
امکان شکایات کاربران از سرویس اینترنت با سامانه «نت سنج پلاس» |
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: امکان مشاهده وضعیت پوشش و کیفیت و شکایات کاربران از سرویس اینترنتشان با سامانه «نت سنج پلاس» فراهم شده است. به گزارش نای قلم، قاسم جلیلی نژاد در گفتگویی اظهار کرد: در این سامانه میتوان وضعیت پوشش، کیفیت و شکایات مردم در نقشه و محل شأن را مشاهده کرد. وی افزود: هر کاربر با مراجعه به سایت «نت سنج پلاس» در هر مکان می تواند ببیند چه شرکت هایی چه خدماتی ارائه می دهند و کیفیت پوشش آنها چگونه است، در همین حال میزان سرعتی که کاربر دریافت می کند و میزان شکایت و اندازه گیری کیفیت شبکه، قابل مشاهده است و کاربر می تواند مشاهده کند که کدام اپراتور با چه کیفیتی سرویس می دهد. به گفته جلیلی نژاد، نتیجه این اقدام یک مکانیزم مناسب برای افزایش کیفیت ارتباطات است و در این سامانه فرقی میان مناطق روستایی و شهری وجود ندارد. مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همچنین با اشاره به اینکه کیفیت و قیمت اینترنت مطالبه مهم کاربران است، گفت: کاربرانی که از کیفیت خدمات اینترنت شکایت دارند می توانند شکایات خود را در سامانه ۱۹۵ منتشر می کنند. وی تصریح کرد: سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات 195 به منظور افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به شکایتهای مردمی از خدمات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی راهاندازی شده است. جلیلی نژاد میانگین زمان رسیدگی به شکایات را 2 روز کاری عنوان کرد و از مردم خواست انتقادات، پیشنهادات و شکایات خود را در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات از طریق این سامانه ثبت و پیگیری کنند. ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به عنوان نماینده عالی بخش حاکمیت با هدف ایجاد هماهنگی در اجرای برنامه ها و سیاست های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بین کلیه واحدهای تابعه در استان تشکیل شده است. انتهای پیام/ |