اخبار
کد خبر : 9998 ۱۳۹۹/۰۲/۱۷   ۲۰:۵۷:۲۰

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خبر داد؛
اتصال تمام روستاهای بالای 20 خانوار آذربایجان غربی به شبکه ملی اطلاعات

 

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی در جلسه شورای مدیران حوزه فاوای آذربایجان غربی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، 10 برنامه حوزه ICT آذربایجان غربی را تبیین کرد.

به گزارش نای قلم، قاسم جلیلی نژاد با تشریح برنامه های پیش رو در سالجاری اظهار کرد: تا پایان سال 99 تمام روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند.

وی با اشاره به برنامه اتصال 100 درصدی مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات گفت: تحقق این موضوع در راستای فرآیند هوشمندسازی مدارس استان است.

مدیر کل ارتباطات آذربایجان غربی افزود: یکی دیگر از برنامه های مهم استان راه اندازی ایستگاه فضایی سلماس به وسعت 40 هکتار که وظیفه کنترل و بهره برداری از ماهواره های ساخته شده در کشور و نیز دریافت تصاویر ماهواره های جدید برای ارائه به کاربران و سازمان ها و همچنین استارت آپ های فضایی برای توسعه کسب و کارهای فضاپایه را بر عهده دارد.

جلیلی نژاد احداث قطب مرکز داده شبکه ملی اطلاعات در منطقه آزاد ماکو که تفاهم نامه آن با سازمان فناوری اطلاعات کشور به امضاء رسیده است را جزو تکالیف اساسی وزارت ارتباطات و المان اصلی نقشه معماری این شبکه که منجر به توانمندسازی کسب و کارهای فضای مجازی در کشور و پایداری بیشتر خدمات ایرانی می شود را از اهداف دیگر اداره کل در سال 99 دانست.

وی در ادامه افزود: بهبود پوشش جاده ای استان، تقویت ارتباط ضعیف 570 روستای شناسایی شده در پایش سال گذشته، تحقق 10 درصدی 300 کیلومتر فیبر نوری روستایی برای توسعه و ارتقاء کیفیت ارتباطات روستاهای استان، بهره برداری از پروژه مجتمع ICT استان و پیگیری مشکلات تداخل امواج رادیویی و فرکانسی مناطق مرزی را از اهم برنامه ها و اهداف اداره کل برشمرد و از مدیران حوزه فاوای استان خواستار تلاش مضاعف جهت تحقق اهداف مذکور شد.

هریک از مدیران دستگاه های استانی وزارت ارتباطات به ارائه گزارش عملکرد پرداختند و در پایان موارد مطروحه بعنوان مصوبه جلسه ثبت شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا