Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 9981 ۱۳۹۹/۰۲/۱۵   ۰۸:۵۰:۱۶

دیدگاه؛
افزایش سواد رسانه ای و سلامت؛ دستاوردهای زندگی کرونایی

 

محمد حاتمی/ از جمله دستاورد مهم سبک زندگي کرونايي افزايش سواد سلامت جسمي و رواني و سواد رسانه‌اي و تکنولوژي‌هاي جديد است.

با پذيرش سبک زندگي جديد مردم عادات جديدي مانند ماندن در خانه، ايجاد فعاليت‌هاي جديد به منظور آرامش ‌بخشي و استفاده از فرصت‌ها و ارتقاي سلامت جسمي و رواني را تجربه مي‌کنند.

با ورود ويروس کوويد19، استرس و نگراني وارد زندگي مردم شد و از اين‌رو با ترس منطقي يعني اينکه ما فورا با شرايط جديد خود را تطبيق دهيم، سازگار شديم که اين امر باعث مي‌شود از خيلي عوارض رواني ناشي از استرس حاد ويروس کرونا جلوگيري شود.

 سبک زندگي کرونايي که همکاران روانشناس و مشاوره شبانه‌‌روز مردم را آموزش دادند، نتيجه‌اش اين شد که مردم در خانه بمانند و سبک زندگي جديدي براي خودن انتخاب کنند، البته سبک زندگي جديد براي اقشار مختلف متفاوت است؛ با توجه به سن، جنس، امکانات، منطقه جغرافيايي و نوع شغل سبک زندگي تفاوت‌هايي دارد.

هر فرد يا خانواده مي‌تواند در اين نوع زندگي براي خود يک سبک تدوين و آن را اجرا کند. در اين سبک حتما مساله اقدامات بهداشتي، استفاده از تکنولوژي‌هاي جديد و شيوه‌هاي آرامبخشي در خانواده مدنظر قرار مي‌گيرد.

دستاورد مهم سبک زندگي کرونايي افزايش سواد سلامت جسمي و ‌رواني و سواد رسانه‌اي و تکنولوژي‌هاي جديد است که در آينده اثرات بسيار ارزنده‌اي در ارتقاي سلامت، پيشگيري، پيشرفت و تسهيل زندگي انسان‌ها خواهد داشت که شايد سال‌ها نمي‌توانستيم به اين موارد دست يابيم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا