اخبار
کد خبر : 9970 ۱۳۹۹/۰۲/۱۳   ۲۲:۰۸:۴۹

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی:
انتقادها را باید شنید

 

"نقد و انتقاد" به معنی شناسایی، نمایاندن عیب ها و برملا کردن نهفته‌ها، یکی از مهمترین و بنیادی ترین كاركرد رسانه ها است. انتقادهای بهبودگرا، سازنده، دقیق و خردگرایانه تلاشی هستند برای بهبود اوضاع و آگاهی افکار عمومی از خطاها و کجروی ها.

به گزارش نای قلم، اما برای اینکه این مهم متعین، نهادمند و قاعده مند شود، آزادی رسانه ها ضرورتی اجتناب ناپذیر است تا به عنوان چشم تیزبین و ذهن هوشیار بر عملکرد کارگزاران و گردانندگان برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی نظارت و اشکال های احتمالی را به آنها گوشزد کنند. پس لازم است تا از آزادی بیان، آزادی رسانه ها و آزادی قلم و اندیشه حمایت به عمل آید و با عواملی که در صدد محدود کردن گفتن و نوشتن حقایق هستند با تمام توان به مقابله برخاست و آنرا محکوم و تقبیح کرد.

بنابراین دولتمردان باید نقدپذیری را تمرین کنند و با سعه صدر از هیچ تلاشی دریغ نکنند تا رسانه ها بتوانند نقدهای منصفانه را نسبت به عملکردشان داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز امروز در چهارمین جلسه ستاد تبلیغات و اطلاع رسانی کرونای استان اعلام کرده است، انتقادها را باید شنید و اگر موردی نیاز به اصلاح داشت، اصلاح کرد.

حجت الاسلام دکتر ناصر خدایاری با بیان اینکه تاکنون از معدودی از مسئولان تقدیری از رسانه ها شنیده ایم، اظهار کرده است: معدود انتقادهایی که می‌شود را باید به دید اغماض نگریست.

رییس ستاد تبلیغات و اطلاع رسانی کرونای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه نظام سلامت مرهون عوامل پشت پرده است، افزوده است، یکی از مهمترین دلایل توفیق نظام بهداشت و درمان "رسانه ها" هستند.

خدایاری تاکید کرده است، هدف ما در مقابله با کرونا، همچنان قطع زنجیره انتقال است لذا باید همه توانمان را برای این امر مصروف کنیم و به حاشیه ها توجه نکنیم.

به گفته دبیر شورای اطلاع رسانی استان، فاصله گذاری هوشمند باید همچنان فرهنگ سازی شود و نقش اتاق اصناف در تولید محتواهای فرهنگی و نرم افزاری برای تبلیغ رعایت بیشتر مساله فاصله گذاری، تشویق به خریدهای اینترنتی و غیرحضوری و تاکید بر مسئولیت اجتماعی، نقش پررنگ و حائز اهمیتی است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا