اخبار
کد خبر : 9957 ۱۳۹۹/۰۲/۱۱   ۲۱:۳۸:۰۷

مشکلات دانشگاه های استان بررسی شد؛
استفاده رایگان دانشگاهیان آذربایجان غربی از سامانه های آموزش الکترونیکی

 

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: وزارت ارتباطات پس از شیوع ویروس کرونا با توجه به مسئولیت اجتماعی و برای جلوگیری از توقف روند توسعه علمی، آموزشی کشور و همچنین برای کاهش بار مالی دانشجویان و اساتید اقدام به رایگان کردن سامانه های آموزش الکترونیکی دانشگاه ها کرد.

به گزارش نای قلم، قاسم جلیلی نژاد در جلسه بررسی چالش های دانشگاهیان برای استفاده رایگان از سامانه آموزش الکترونیکی استان اظهار کرد: هم اکنون اتصال به این سامانه‌ها برای دانشگاه‌هایی که اطلاعات مربوطه خودشان را از طریق وزارت علوم به وزارت ارتباطات ارسال کرده اند رایگان است، به این معنی که هم دانشجویان و هم اساتید دانشگاه‌ها برای راهیابی ترافیکشان به این سامانه‌ها، هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها موتور محرک توسعه علمی کشور هستند، افزود: بحث آموزش یکی از ارکان مهم رشد و توسعه علمی هر کشوری است.

جلیلی نژاد با تاکید بر این موضوع که مجموعه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان آماده است تا بتواند اشکالاتی که به واسطه استاندارد نبودن سامانه‌های آموزش الکترونیکی در برخی مراکز دانشگاهی و آموزشی وجود دارد حل و فصل کنند و استانداردسازی لازم را با همکاری دانشگاهیان برای اتصال به بسترشبکه ملی اطلاعات را فراهم کند.

در ادامه این جلسه روئسا و معاونین دانشگاه های استان به ارائه گزارش از نحوه الکترونیکی کردن بخش آموزش و زیرساخت های موجودشان پرداختند و مشکلات آنها بررسی شد.

در پایان جلسه مقرر شد تمام دانشگاه های استان، اطلاعات سامانه های آموزش الکترونیکی خود را به اداره کل ارتباطات استان جهت هماهنگی با وزارت متبوع برای رایگان کردن دسترسی اساتید و دانشجویان ارسال کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا