اخبار
کد خبر : 9948 ۱۳۹۹/۰۲/۱۰   ۱۷:۰۲:۳۶

مدیرکل آموزش و پرورش استان:
51 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در آذربایجان غربی شناسایی شدند

 

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی از شناسایی 51 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان خبر داد.

به گزارش نای قلم، ابراهیم محمدی در پاسخ به سوال نای قلم، اظهار کرد: تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل نسبت به دو سال قبل 3.7 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان بازمانده از تحصیل شامل دانش آموزان 6 تا 16 ساله ای است که در یک مقطع ترک تحصیل کرده اند، افزود: سیاست آموزش و پرورش در حوزه ابتدایی شناسایی همه دانش آموزان بازمانده از تحصیل است و در متوسطه اول و دوم شناسایی دانش آموزانی است که سال قبل در مدرسه حضور داشتند ولی امسال ترک تحصیل کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فقر معیشتی، دانش آموز کار، ممانعت اولیا، ازدواج، عدم انگیزه و نبود مدرسه را از جمله دلایل عمده ترک تحصیل دانش آموزان عنوان و تصریح کرد: اگر بتوانیم مشکلات اقتصادی خانواده ها را رفع کنیم آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

محمدی در ادامه سخنان خود متذکر شد: وضعیت سوادآموزی در بین سنین 10 تا 49 سال در استان چندان مطلوب نیست.

وی در عین حال اظهار کرد: از سال 95 که نرخ باسوادی در این گروه سنی در آذربایجان‌غربی 90.7 بود در سال گذشته به 92.8 رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی در شاخص فضای آموزشی و تجهیزات از وضعیت چندن مطلوبی برخوردار نیست، افزود: یک هزار و 650 کلاس درس در دو سال گذشته توسط اداره کل نوسازی تحویل آموزش و پرورش شده و هم اکنون نیز 340 پروژه مدرسه‌سازی با دو هزار و 300 کلاس در حال اجرا است اما استان با میانگین کشوری فاصله دارد.

محمدی همچنین با اشاره به آغاز هفته معلم از ۱۲ اردیبهشت همزمان با سالروز شهادت معلم شهید مرتضی مطهری گفت: با توجه به شرایط کنونی، برنامه‌های امسال هفته معلم متفاوت از سال‌های گذشته خواهد بود واولویت برگزاری ویژه برنامه‌های این هفته به صورت ویدئو کنفرانس است.

وی با بیان اینکه امسال همزمان با بزرگداشت هفته معلم از ۵۸۴ معلم منتخب منطقه‌ای و ۲۴ معلم منتخب استانی قدردانی می‌شود اضافه کرد: ارسال پیام تبریک و لوح تقدیر برای همه معلمان، حضور در مزار شهدا با حفظ فاصله اجتماعی، دیدار با خانواده‌های فرهنگی، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری به شکل مجازی و افتتاح مرکز جدید کانون پرورش فکری از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این هفته است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا