اخبار
کد خبر : 9939 ۱۳۹۹/۰۲/۰۹   ۰۹:۳۸:۲۲

اخبار انتظامی آذربایجان غربی؛
انهدام باند بزرگ تهیه و توزیع مواد مخدر در ارومیه

 

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از انهدام باند تهیه و توزیع مواد مخدر و کشف 429 کيلوگرم هروئین در ارومیه، خبر داد.

به گزارش نای قلم، سردار مسعود خرم نیا در گفتگویی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پي کسب خبري مبني بر فعاليت افرادی در امر تهيه و توزيع مواد مخدر در ارومیه، رسيدگي به موضوع در دستور کار ماموران عملیات پنهان و ویژه پليس مبارزه با موادمخدر قرار گرفت.

اين مقام ارشد انتظامي استان با اشاره به اینکه با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتي در طول یک ماه، محل فعالیت متهمان شناسايي و پس از هماهنگی با مقام قضائی طی عملیات غافلگیرانه مورد بازرسی قرار گرفت، افزود: در بازرسی از محل و خودروها 429 کیلو گرم موادمخدر از نوع هروئین کشف شد.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در این رابطه 2 دستگاه پژو پارس و یک دستگاه وانت سایپا توقیف و سه متهم نیز دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضائی شدند.

*کشف قطعات قاچاق خودرو در سردشت

فرمانده انتظامی استان از کشف قطعات قاچاق خودرو به ارزش 2 میلیارد و 46 میلیون ریال در محور اصلی "سردشت-مهاباد"، خبر داد.

خرم نیا در تشریح جزئیات خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی ایست و بازرسی ایستگاه شهید "گرزی" حین کنترل خودروهای عبوری در محور اصلی "سردشت-مهاباد" به یک دستگاه سواری پژو 405 مشکوک وآن را متوقف کردند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: در بازرسی از خودروی متوقف شده، هزار و 860 قطعه انواع تسمه خارجی قاچاق کشف شد که برابر اعلام کارشناسان ارزش آن 2 میلیارد و 46 میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان در پایان خاطرنشان کرد در این رابطه یک نفر دستگیر و یک دستگاه خودرو توقیف شد.

*مهار 364 رأس دام در مرزهای آذربایجان غربی

فرمانده مرزباني استان آذربایجان غربی از مهار 364 رأس گوسفند به ارزش بيش از 10 ميليارد ريال توسط مرزداران هنگ مرزی پيرانشهر خبر داد.

به گزارش نای قلم، سردار یحیی حسين خاني در گفتگویی در تشریح این خبر، اظهار داشت: در راستاي انسداد کامل نوار مرزي و جلوگيري از ورود و خروج کالاي قاچاق، مرزبانان هنگ مرزي "پيرانشهر" با اجراي گشت و کمين هدفمند در نوار مرزي و استفاده از تجهيزات اپتيکي و الکترونيکي حين پايش حوزه استحفاظي متوجه حضور قاچاقچيان در نوار مرزي شدند.

وي با اشاره به عملیات منسجم مرزبانان، افزود: در اين عمليات قاچاقچيان با ديدن سرعت عمل و تيزبيني مرزداران، فرار را بر قرار ترجيح داده و با استفاده از تاريکي شب و صعب العبور بودن منطقه و شرايط نامساعد جوي از محل متواري شدند.

فرمانده مرزبانی استان با تأکید بر اینکه تلاش برای دستگیری متهمان این پرونده ادامه دارد، تصریح کرد: مرزبانان توانستند 364 رأس گوسفند را قبل از خروج از کشور مهار کنند.

حسین خانی خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش ریالی محموله کشف شده را 10 ميليارد و 920 ميليون ريال برآورد کردند.

انتهاي پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا