Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 9933 ۱۳۹۹/۰۲/۰۹   ۰۷:۵۵:۳۱

معاون رئیس جمهور در ارومیه متذکر شد؛
خسارات جبران ناپذیر کرونا بر بخش هایی از اقتصاد

 

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: کرونا بر بخش هایی از اقتصاد از جمله خدمات و گردشگری لطمات جبران ناپذیری برجای گذاشته که می طلبد اقدامات جبرانی برای واحدهای آسیب دیده به سرعت برنامه ریزی و اجرایی شود تا از خسارت های بیشتری اقتصادی و اجتماعی جلوگیری شود.

به گزارش نای قلم، جمشید انصاری در سی و سومین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا با اشاره به تدابیر ویژه دولت برای مهار کرونا، اظهار کرد: از همان روزهای نخست علاوه بر تصمیم گیری های حمایتی و پیشگیرانه در هیات دولت، تعدادی از اعضای دولت نیز به عنوان معین ستادهای استانی تعیین شدند.

وی افزود: علیرغم فشارهای خارجی و داخلی و جوسازی های انجام گرفته در فضای مجازی علیه تصمیمات دولت در بحث کرونا اما امروز با مقایسه ایران و برخی کشورها از جمله اروپایی به وضعیت مطلوب کشور پی می بریم.

انصاری ادامه داد: از اسفندماه سال گذشته تا به امروز در هیچ جلسه ای نبوده که مدیریت کرونا در سطح عالی دولت مطرح نشود و این اهتمام موجب شده تا کشور در مدیریت بیماری و اقتصادی معقولانه تصمیم گیری و عمل نماید.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: با توکل بر خدا و به مدد تصمیمات درست و وحدت موجود با کمترین هزینه از این گردنه عبور کرده ایم.

انصاری تصریح کرد: با توجه به اهمیت مقوله اقتصاد تصمیم گیری شروع پلکانی صنوف با رعایت دستورالعمل های بهداشتی تصمیمی درست و منطقی است که از بروز خسارت های بیشتر بر پیکره اقتصاد و اجتماع پیشگیری می کند.

وی در خصوص مدیریت بیماری کرونا در استان نیز گفت: تجربیات استان، همدلی مسئولان و فرماندهی درست سه اصلی است که باعث شده متولیان اصلی مدیریت کرونا از جمله وزارت کشور و بهداشت از آذربایجان غربی رضایت داشته باشند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به نظرات مثبت وزارت بهداشت و کشور در خصوص اقدامات مقابله ای استان در خصوص کرونا گفت: این اقدامات ارزنده بیانگر یک تلاش جمعی مبتنی بر برنامه اصولی است.

*سیر نزولی آمار بستری و فوتی های ناشی از کرونا در استان

استاندار آذربایجان غربی نیز گفت: آمار بستری و فوتی های ناشی از کرونا در استان سیر نزولی دارد.

محمدمهدی شهریاری با اشاره به مشارکت برجسته خیرین و مردم در کمک به تامین تجهیزات درمانی و پزشکی اظهار کرد: خیرین با خرید اقلام پزشکی درمانی به ارزش ۳۰ میلیارد تومان نقش برجسته ای در مدیریت بیماری کرونا در استان ایفا کرده اند و بر این اساس آذربایجان غربی رتبه دوم مشارکتهای مردمی را کسب نمود.

وی تصریح کرد: از همان روزهای نخست شیوع کرونا در کشور، هماهنگی های استانی از طریق تشکیل جلسات، شناسایی ظرفیت ها و اقدامات پیشگیرانه آغاز شد.

شهریاری با بیان اینکه مردم، اصناف و رسانه ها همکاری خیلی خوبی در اجرای طرح فاصله گذاری اجتناعی و هوشمند داشته اند، افزود: برای کنترل بیماری کرونا سیاست استان تاکید بر افزایش بیماری یابی از طریق توسعه امکانات آزمایشگاهی است.

استاندار آذربایجان غربی وحدت مسئولان و همراهی مردم را دو اصل اساسی در عملکرد مطلوب استان در مدیریت کرونا عنوان کرد.

*پرداخت 398 میلیارد تومانی تسهیلات در سال گذشته

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در این جلسه گفت: از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال گذشته ۳۹۸ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد که در قیاس با سال ۹۷ از ۴۵ درصد رشد برخوردار بوده است.

بهنام شهدی افزود: سال گذشته ۱۴۰ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شد که ۷۰ درصد مصوبات اجرا و ۲۰ درصد در دست اجرا است.

وی در خصوص وضعیت تسهیلات پرداختی برای اشتغال پایدار روستایی نیز تصریح کرد: بر اساس ارزیابی های انجام گرفته هیچ مغایرتی در تسهیلات پرداختی وجود نداشته است.

* ثبت ۱۹ پروژه اقتصاد مقاومتی در سامانه ملی نیپا

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه از ثبت ۱۹ پروژه اقتصاد مقاومتی در سامانه ملی نیپا( نظام یکپارچه پیشبرد و پایش اقتصاد مقاومتی) خبر داد و گفت: این پروژه ها در بخش های زیرساختی استان از جمله توسعه سامانه های آب و فاضلاب،گوشت مرغی، تکمیل چرخه زهکشی، تولید آبمیوه و بهسازی حمل و نقل است.

ناصر حضرتی تصریح کرد: ۹۳ پروژه جهش تولید از ۱۳ دستگاه اجرائی با ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار در استان به تصویب رسید.

وی در ادامه به وضعیت پرداخت تسهیلات به تفکیک دستگاه های اجرائی در برنامه های تولید و اشتغال در سال ۹۸ از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه اشاره کرد و گفت: سهم استان در این مورد ۱۶۰۹۳ میلیارد ریال است که ۳ هزار و ۳۱۳ اشتغال را در پی داشته است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا