اخبار
کد خبر : 9925 ۱۳۹۹/۰۲/۰۷   ۲۲:۱۶:۴۰

رییس قرارگاه دانشگاهی کنترل کووید 19:
موارد بستری مبتلایان کرونا در آذربایجان غربی نزولی است

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از روند رو به نزول منحنی موارد بستری و منحنی رو به صعود موارد سرپایی مثبت کرونا در استان خبر داد و گفت: این موضوع نشان از مطلوب بودن انجام بیماریابی است.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در جلسه وبینار با روسای شبکه های بهداشت و درمان تابعه اظهار کرد: مدیران شبکه های بهداشت و درمان لازم است در خصوص مفاهیمی همچون موارد بستری و موارد مثبت سرپایی با مسئولان شهرستان صحبت کنند و اینکه هدف از بیماریابی و همچنین بالابودن موارد تست های سرپایی چیست را توضیح دهند.

وی ادامه داد: این کار باید انجام شود تا این شائبه پیش نیاید که وضعیت شهرستان و به تبع آن استان در کنترل بیماری کرونا مناسب نیست در حالی که سیستم سلامت کاملا هوشیار و آگاه عمل می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: این روند نقش مهمی در یافتن و ایزوله کردن موارد مثبت و شکستن چرخه انتقال دارد و حاکی از این است که سیستم کاملا هوشیار بوده و بیماری در حال کنترل است لذا نباید از بیماریابی غفلت شود .

آقازاده اضافه کرد: نکته مهم دیگر آن است که باید فاصله گذاری هوشمند اجتماعی را جدی بگیریم اما برخی تصور می کنند که مسئولیت اجرای این فاصله گذاری فقط بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است در حالی که چنین نیست و همه سازمانها و همچنین خود مردم در اجرای صحیح آن نقش مهمی دارند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تاکید کرد: در عین حال یکی از مهمترین شیوه های شکستن چرخه انتقال این ویروس در کنار بیماریابی، رعایت کامل فاصله گذاری هوشمند اجتماعی است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا