اخبار
کد خبر : 9920 ۱۳۹۹/۰۲/۰۷   ۰۹:۰۷:۳۵

نماینده مردم ارومیه در مجلس متذکر شد
مردم؛ تنها قربانیان آشفتگی بازار مسکن

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: بازار اجاره مسکن باید به گونه ای مدیریت شود که فشار زیادی به مردم وارد نشود، اما متأسفانه در سال های اخیر مردم تنها قربانیان آشفتگی بازار مسکن بوده اند.

به گزارش نای قلم، سیدهادی بهادری در گفتگویی اظهار کرد: متأسفانه عدم برنامه ریزی درست در سال های اخیر برای تولید مسکن موجب تشدید تلاطم و افزایش قیمت ها در بازار اجاره شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به وضعیت بازار اجاره مسکن، گفت: بخش اجاره یکی از نخستین بخش هایی است که با بروز تلاطم در بازار مسکن دچار آسیب می شود، از این رو شاهد بودیم که در سه سال اخیر با افزایش قیمت خرید و فروش مسکن، نرخ اجاره نیز به میزان چشمگیری بالا رفت.

وی بر لزوم تشکیل صندوق های حمایت از مستأجران تأکید و تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی در یک سال اخیر برنامه ای را برای ارائه تسهیلات به مستأجران تدوین کرده، اما متأسفانه این برنامه تاکنون عملیاتی نشده است، از این رو به نظر من دولت باید صندوق حمایتی ویژه ای را برای تقویت بنیه مالی مستأجران تشکیل دهد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس ادامه داد: شرایط کنونی زمانی است که دستگاه های حکومتی و دولتی باید برای رفع مشکلات مسکن استیجاری ورود کنند، این دستگاه ها اراضی بسیاری دارند که اغلب آن بلااستفاده باقی مانده، از این رو می توان از این ظرفیت برای تولید مسکن استیجاری در کشور استفاده کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا