Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 9909 ۱۳۹۹/۰۲/۰۵   ۲۱:۲۷:۰۵

در ارومیه؛
بازی اندرویدی «کووید ۱۹» رونمایی شد

 

بازی اندرویدی «کووید ۱۹» که با تلاش جوانان ارومیه‌ای و با هدف نهادینه‌سازی فاصله‌گذاری فیزیکی طراحی شده است در اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی رونمایی شد.

به گزارش نای قلم، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در این مراسم گفت: برای مبارزه با کرونا کارهایی انجام شده و محتوا تولید شده است که قانع کننده و کافی نیست و کاستی‌هایی دارد که باید با تلاش مضاعف آن‌ها را برطرف کرد.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری اظهار کرد: باید محتوای تولیدی جذاب، راحت، قابل درک، فراگیر و ارزان تولید شود تا همه افراد بتوانند به آن دسترسی داشته باشند و در هزینه‌های بیهوده و گزاف صرفه‌جویی شود.

وی بیان کرد: مناسب‌ترین شیوه‌ای که بتواند در زمینه مبارزه با کرونا پاسخگو باشد و به جلوگیری از شیوع بیماری کمک کند و پیام‌های مشترک اعم از رعایت بهداشت و حفظ فاصله را به مردم متتقل کند تولید بازی است.

خدایاری ادامه داد: همه باید باور کنند که بیماری وجود دارد و فرآیند انتقال و شیوع آن باید با تصویر، فیلم و بازی به نمایش گذاشته شود و آنگونه که استحقاق دارد با بهره‌گیری از عرصه دیجیتال پیام‌های مورد نیاز را به مردم تبیین کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: مزیت بازی اندرویدی کووید۱۹ نسبت به سایر شیوه‌های انتقال پیام‌های ضروری و آموزنده این است که کاربر با بازی همزادپنداری کرده و با باخت ناراحت و با برد خوشحال می‌شود و مستقیم با احساس کاربر ارتباط دارد که باعث می‌شود با اشتیاق دنبال شود.

وی گفت: معرفی ظرفیت‌های استان در زمینه دیجیتال و فناوری و شرکت و مهندسان موفق که با خلاقیت و نوآوری فعالیت می‌کنند از جمله دستاوردهای این بازی بوده و این بازی برای اولین‌بار در کشور در آذربایجان‌غربی تولید شده است.

خدایاری تصریح کرد: می‌توان از بازی‌ها برای فرهنگ‌سازی استفاده کرد و نه تنها برای بیماری کرونا بلکه تمام بیماری‌های واگیردار و اپیدمی می‌توان با طراحی و تولید بازی در مقابله با آن‌ها فرهنگ‌سازی کرد.

وی با اشاره به پیام‌های بازی، افزود: ارائه آموزش به مردم برای اینکه بتوانند قبل از مسئولان و دولت در جهت پیشگیرط و مقابله با بیماری‌ها گام بردارند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا