اخبار
کد خبر : 9897 ۱۳۹۹/۰۲/۰۳   ۲۱:۴۱:۳۸

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی:
اساس کمیسیون ماده 100 جلوگیری از تخلفات است

 

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: اصل و اساس کمیسیون ماده 100 جلوگیری از تخلفات است نه ایجاد زمینه برای خریدن تخلف.

به گزارش نای قلم، علی اکبر گروسی با صدور نامه ای به اعضای قضایی کمیسیون های ماده 100 شهرداری ها هشدار داد.

وی در این دستور، فلسفه وجودی کمیسیون ماده 100 شهرداری ها را حفظ حقوق عامه مردم و جلوگیری از تخلفات در حوزه ساخت و ساز دانست و نگاه انتفاع محور به آن را مغایر با علت تشکیل این کمیسیون دانست.

در این دستور که در واقع از مطالبات بسیاری از مردم است، آمده است که قضات شرکت کننده در کمیسیون مذکور در راستای جلوگیری از آسیب های شهری و پیشگیری از مشکلات جدی در آن حیطه با محوریت قانون ولی لحاظ سیاست های قوه قضائیه باید انجام وظیفه نمایند و نهایتا روسای حوزه های قضایی مامور به نظارت به حسن اجرای این دستور شده اند.

با صدور این دستور انتظار می رود در آینده نزدیک از تخلفات برخی سودجویان در به هم زدن چهره شهرها و سلب آسایش  مردم جلوگیری و برخورد شایسته با این افراد صورت گیرد.

متن دستور به شرح ذیل است:

اعضای محترم قضایی کمیسیون های ماده 100 شهرداری های حوزه های قضایی تابعه

چنانچه اطلاع دارید فلسفه وجودی و علت تشکیل این کمیسیون حفظ حقوق عامه و جلوگیری از تخلفات در حوزه ساخت و ساز است و نگاه انتفاع محور و تبدیل شدن به منبع درآمد برای مجموعه ای مغایر علت تشکیل آن است.

اصل و اساس جلوگیری از تخلفات است نه ایجاد زمینه برای خریدن تخلف. لهذا و با عنایت به منویات ریاست معظم قوه قضائیه و صرف نظر از وظایف و رسالت مسئولان شهری، «قضات شرکت کننده» در کمیسیون مذکور در راستای جلوگیری از آسیب های شهری و پیشگیری از مشکلات جدی در آن حیطه، با محوریت قانون و لحاظ سیاست های قوه قضائیه انجام وظیفه کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا