اخبار
کد خبر : 988 ۱۳۹۴/۰۸/۲۰   

اقتصاد کشاورزی در استان آذربایجان‌غربی به صنعتی سوق می‌یابد

 * رونق تولید، توسعه اشتغال پایدار و توسعه صادرات غیرنفتی رویکردهای مورد نظر در استان است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: برای توسعه اشتغال در استان، اقتصاد کشاورزی به صنعتی سوق می‌یابد.

به گزارش نای قلم، جعفرصادق اسکندری در جمع معاونان و روسای این سازمان که با حضور معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: از سال گذشته با توجه به سیاست‌های دولت و با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی استان، فعالیت‌هایی در زمینه اقتصاد مقاومتی انجام شد.

وی گفت: با توجه به کمبود آب و خشکی دریاچه ارومیه و مسائل زیست‌محیطی حاصل از آن و نیز براساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، اقتصاد کشاورزی به اقتصاد صنعتی سوق می‌یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه از سال گذشته سه رویکرد در استان مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: رونق تولید، توسعه اشتغال پایدار و توسعه صادرات غیرنفتی از جمله این رویکردها است و در این رابطه برای توسعه اشتغال‌، توسعه معادن و کشاورزی بر محور صنعت مد نظر قرار دارد.

اسکندری به فعالیت‌های انجام گرفته در بخش اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: در این رابطه در زمینه بهبود فضای کسب و کار و ارتقاء بهره‌وری در بخش صنعت، معدن و تجارت تلاش‌های فراوانی انجام گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی به تلاش‌های انجام شده در زمینه توسعه صادرات در استان نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز اقدامات قابل توجهی در سال گذشته و امسال انجام گرفته و در چند روز اخیر 11 رایزن بازرگانی کشورمان در کشورهای مختلف دنیا وارد ارومیه شدند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا