اخبار
کد خبر : 9871 ۱۳۹۹/۰۱/۳۱   ۱۷:۱۷:۳۳

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:
انتقال محتوای باقی مانده دروس به دانش آموزان تا پایان اردیبهشت ماه

 

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: متولیان تعلیم و تربیت استان باید تا پایان اردیبهشت ماه سالجاری همه محتواهای دروس باقی مانده را به دانش اموزان منتقل کنند و این سیاست اصلی این نهاد در بخش اموزش در ایام باقی مانده سال تحصیلی است.

به گزارش نای قلم، ابراهیم محمدی روز یکشنبه در ویدئو کنفرانس مشترک با مدیران مناطق 24 گانه آموزشی استان با قدردانی از عوامل اجرایی اموزش در ایام سال تحصیلی افزود: معلمان مبتکران حوزه تعلیم و تربیت در کشور هستند و به همه روش های خلاقانه و امیدآفرین در محیط های یادگیری و یاددهی تسلط دارند و موفقیت در گذر از این وضعیت به تلاش انان بستگی دارد.

وی با اشاره به تلاش مسوولان استان برای مدیریت بیماری کرونا ادامه داد: باید بپذیریم که یک دگردیسی در جامعه و زندگی رخ می دهد و باید فعالیت های خود و برنامه کاریمان را مطابق آن طرح ریزی کنیم تا فعالیتی روی زمین نماند و فرایند آموزش دچار مشکل نشود.

محمدی اضافه کرد: لازم است تا پایان اردیبهشت ماه محتواهای آموزشی باقی مانده را به دانش آموزان منتقل کنیم و امروز این جزو وظایف کادر آموزشی این نهاد است.

وی با اشاره به اینکه مدارس از نظر حضور دانش آموزان تعطیل است، گفت: لازم است به هر طریق ممکن و ابتکارانه این محتواهای آموزشی به دانش آموزان ارائه و منتقل شود و بهترین شیوه بهره گیری از فضای مجازی و بستر اینترنت است که در استان به تبع کشور از اول اسفند ماه اینکار آغاز شده است.

وی با قدردانی مجدد از معلمان مدیران مدارس اظهار داشت: اقدامات بسیار مطلوبی از بالاترین سطح در کشور تا مدارس در استان رخ داده است و مدیران و همکاران این عدم دسترسی را با روش های مختلف جبران کردند.

محمدی افزود: برای ادامه این آموزش ها و تکمیل محتواها استفاده از فضای مجازی یکی از این راهکارها بود که امروز از آن به نام شبکه شاد یاد می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه این استان دارای 670 هزار دانش آموز و 25 هزار کلاس درس است، اضافه کرد: در صددیم تا محتوای باقی مانده دروس را به آنان منتقل کنیم و این محتوا نیز دارای تعدد بسیار است و این اقدام بزرگ یک کار بزرگ جهادی است که نیازمند راهبری یک تیم بزرگ و پرتلاش و جهادی است.

وی افزود: تیمی که امروز در اختیار داریم 23 هزار معلم، معاونان اداره کل، مدیران مناطق و کادر اداری مناطق 24 گانه هستند و این کار بزرگ یک تیم راهبری بزرگ دارد و برای راهبری مطلوب نیازمند این است که برنامه هایش را فرایندمحور، برنامه محور و مدون کند.

محمدی با اشاره به اینکه لازم است تا کارگروه های راهبری برنامه آموزشی فعال شوند، اضافه کرد: وقتی کارگروه ها تشکیل شد باید حداکثر نیروهای انسانی در این زمینه فعال و نقش ها برجسته و شفاف تر باشند و نقشی نباید ضعیف تعریف شده باشد.

وی با تاکید برحضور عوامل اجرایی در مدارس ادامه داد: این کارگروه باید در مدرسه نیز تشکیل شود و این امر نیازمند این است که مکان فعالیت دایر و باز باشد و با بستن مدارس این کار عظیم جهادی راهبری نخواهد شد.

محمدی گفت: تعطیلی به منزله بستن درهای مدارس نبوده و نخواهد بود و باید پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی و هوشمند رعایت شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه حضور اجزا و عوامل اداری در مدرسه را باید قانونمند کرد و این الزام کار ما در این شرایط است افزود: مجموعه این تلاش ها تشکیل یک تیم کاری متحد و منسجم است و این اتحاد و انسجام موجب می شود تا برای دست یابی به چشم انداز تعریف شده هیچوقت خسته نشویم.

وی اظهار داشت: همه محتواها تا پایان اردیبهشت باید به طرق ممکن تعریف و تدریس و تمام شود و اولین روش شبکه شاد است و تمامی عوامل اجرایی اداره باید این شبکه را نصب کنند و تمامی مدیران مدارس نیز بلااستثنا باید این شبکه را نصب و به ان وصل شوند.

وی با تاکید براینکه تمام معلمان  در این فضای ارتباطات و فن اوری لازم است که به این موضوع تسلط داشته باشند، گفت: این لازمه یادگیری است؛ مدیران تا پایان 31 فروردین و معلمان تا فردا دوشنبه یک اردیبهشت باید به این شبکه شاد اتصال و دسترسی داشته باشند.

وی اظهار داشت: به دانش آموزان نمی توانیم در این زمینه اجبار کنیم چون خانواده ها از نظر معیشتی، اقلیم زندگی، بافت شهرنشینی و روستایی و غیره متفاوتند و قطعا در این زمینه مشکل خواهند داشت و سعی خواهیم کرد در این زمینه حداکثر جذب را داشته باشیم و اگر این اتفاق رخ نداد مدیران موظفند با همکاری معلمان این ارتباط و نقش را به شکل دیگر تعریف و این موضوع را با روش های دیگری برای دانش آموزان تعریف و اجرا کنند.

باید در اسرع وقت میزان دسترسی همه دانش آموزان استان به شبکه شاد و سایر روش های دیگر آموزشی مشخص شود و تاپایان هفته جاری مناطق 24 گانه باید فرم مربوط در این زمینه را تکمیل و به اداره کل ارسال کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا