اخبار
کد خبر : 987 ۱۳۹۴/۰۸/۲۰   

فرصت سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران داخلی وجود ندارد

*تنها پنج درصد تخلفات واحدهای صنفی به سازمان تعزیرات حکومتی گزارش شده است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: متاسفانه هم‌اینک فرصت سرمایه‌گذاری چندانی برای سرمایه‌گذاران داخلی وجود نداشته و به همین دلیل برای خروج از رکود باید به آنان نیز اجازه فعالیت داده شود.

به گزارش نای قلم، علی یزدانی در جمع نمایندگان اتاق بازرگانی و اتاق اصناف، انجمن سردخانه‌ها، اتحادیه‌ها، بانک‌ها ، انجمن معدن‌کاران  واتحادیه های صادرکننده میوه وتره بار که در محل اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه قرار داریم، باید فعالان بخش صنعت، معدن و تجارت پیشنهادات کتبی خود را برای رفع مشکلات مربوطه به دولت یا نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه دهند.

وی با تاکید بر اینکه، جذب سرمایه‌گذار خارجی سبب خروج از رکود می‌شود، افزود: مهم‌ترین راهکار نجات کشور اجرای کامل سیاست‌های اقتصادی مقاومتی است.

به گفته یزدانی در این رابطه برای رفع مشکلات باید قوای سه‌گانه یعنی قوه مجریه، مقننه و قضائیه تعامل تنگاتنگی با یکدیگر داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: بنابراین راهکار خروج از رکود، تقویت سرمایه‌گذاری و رفع تنگناهای مالی است و در همین رابطه در سیاست‌های خروج از رکود، باید بهبود فضای کسب و کار و بهره‌وری مورد توجه جدی قرار گیرد.

یزدانی گفت: هم‌اینک هشت هزار و 200 اتحادیه صنفی، 400 اتاق اصناف و سه میلیون واحد صنفی که دو میلیون آن دارای مجوز هستند در کشور وجود دارند

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه سیاست ادغام اتحادیه‌های صنفی در دستور کار قرار دارد تصریح کرد: برای توانمندسازی اتحادیه‌ها و کاهش هزینه‌ها سیاست ادغام اتحادیه‌های صنفی در کشور دنبال می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال تعطیلی واحدهای تولیدی و صنفی در شرایط رکود نیست افزود: در بازرسی‌های به عمل آمده تنها پنج درصد تخلفات واحدهای صنفی به سازمان تعزیرات حکومتی گزارش شده است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: هم‌‌اکنون هدف وزارت صنعت، معدن و تجارت، تقویت تشکل‌های صنفی و تفویض اختیارات به آنان است.

در ادامه جعفرصادق اسکندری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی بیان کرد: سند راهبردی استان بر محور صنعت، معدن و خدمات بازرگانی بوده و این سازمان تمامی تلاش خود را برای ارتقاء فعالیت‌های تولیدی، افزایش بهره‌وری و ایجاد واحدهای صنفی تخصصی انجام می‌دهد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا