اخبار
کد خبر : 9867 ۱۳۹۹/۰۱/۳۱   ۱۲:۰۴:۰۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان:
ظرفیت آزمایشگاه های آذربایجان غربی افزایش یافت

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی گفت: ظرفیت آزمایشگاه های استان از میانگین تقریبی ۷۰ تست در اوایل راه اندازی در روز به بیش از ۳۰۰ تست در روز افزایش یافته است.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در گفتگوی خبری اظهار کرد: درصد بالایی از افراد مبتلا به کرونا، بدون علایم پزشکی بوده و می توانند منتقل کننده این بیماری باشند، بر این اساس روند نمونه گیری در استان از نمونه گیری بیماران بستری به سمت نمونه گیری از بیماران سرپایی و بستری تغییر کرده است.

وی افزود: با نمونه گیری سرپایی از افراد دارای علائم پزشکی بیماری و فاصله گذاری اجتماعی آنها با جامعه می توانیم از گسترش تعداد افراد بیمار در جامعه جلوگیری کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ادامه داد: با شناسایی به موقع مبتلایان کرونا می توان از گسترش بیماری در جامعه جلوگیری کرد.

به گفته آقازاده، راه شناسایی افراد مبتلا به کرونا انجام تست PCR است که با افزایش تست های انجام شده از افراد در تماس نزدیک با بیماران کرونایی، بیماریابی نیز افزایش می یابد، در واقع با افزایش بیماریابی به موقع، می توان ضمن درمان نتیجه بخش تر این بیماران، گام های موثری در شکست زنجیره انتقال بیماری کرونا برداشت.

وی اضافه کرد: با افزایش تعداد نمونه گیری سرپایی از افراد دارای علایم اولیه بیماری، موجب افزایش تعداد موارد مثبت بیماران مبتلا شده است اما آنچه مهم است تشخیص زودرس بیماران کرونایی در سطح جامعه و درمان به موقع و کاهش تعداد مرگ و میر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان تصریح کرد: نتایج آماری موجود نشانگر آن است که تعداد بیماران بستری و فوتی در استان از افزایش چشمگیری برخوردار نبوده و خوشبختانه همچنان درصد بالایی از تخت های بیمارستانی استان خالی است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا