اخبار
کد خبر : 9859 ۱۳۹۹/۰۱/۳۰   ۱۶:۱۷:۰۸

معاون میراث فرهنگی آذربایجان غربی خبر داد؛
فعالیت 50 کارگاه مرمت آثار تاریخی در آذربایجان غربی

 

معاون میراث فرهنگی آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته 50 کارگاه مرمت آثار تاریخی در سطح استان فعالیت داشته که تعدادی از آن‌ها همچنان فعال هستند.

به گزارش نای قلم، حسن سپهرفر در گفتگویی اظهار کرد: این کارگاه ها در سال 98 با برنامه ریزی حوزه دفتر فنی معاونت میراث فرهنگی از منابع اعتبارات ملی و استانی در سطح شهرستان های استان دایر بوده است.

او افزود: احیا و بازسازی آثار موجود در محدوده بافت تاریخی شهرهای ارومیه، ماکو و خوی مرمت راسته بازار عطاران ارومیه با مشارکت شهرداری، کاخ موزه باخچه جوق و محله خنجر خان ماکو، مرمت و خواناسازی در محوطه پایگاه های ملی و جهانی تاریخی حسنلو، قره کلیسا و تخت سلیمان از جمله کارهای اداره کل در سال 98 بوده است.

سپهرفر درباره برنامه های این معاونت در حوزه حفظ و مرمت ابنیه تاریخی برای سال  99 گفت: پایش آثار تاریخی، برگزاری دوره های آموزشی به منظور تربیت استادکاران جوان و استفاده از توان نیروهای جوان در زمینه مرمت بنا و آثار، تلاش برای همکاری با متخصصان علوم مختلف در زمینه های معماری، مرمت، کاوش های باستان شناسی و انسان شناسی در استفاده از تجارب یکدیگر با هدف توجه به فرهنگ های بومی از پیش بینی های لازم برای سال 99 است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا