اخبار
کد خبر : 9842 ۱۳۹۹/۰۱/۲۷   ۰۹:۵۴:۲۷

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی خبر داد؛
ضرب و شتم یکی از بازرسان سلامت محیط و کار

 

یکی از بازرسان سلامت محیط و کار شهرستان شاهین دژ در حین انجام وظیفه و در محل کار مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت.

به گزارش نای قلم، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: با توجه به نقش بی بدیل و خطیر بازرسان سلامت محیط و کار در تامین و ارتقای سلامت آحاد جامعه و در راستای اجرای فاصله گذاری اجتماعی و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، متاسفانه یکی از همکاران پرتلاش بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهیندژ در حین انجام وظیفه و در محل کار مورد اهانت، ضرب و شتم شدید قرار گرفت که موجب بستری شدن وی در بخش فوریت های پزشکی بیمارستان شهید راثی این شهرستان شد.

رسوا انتظارمهدی افزود: در این برهه حساس، لزوم مشارکت همگانی در مبارزه با بیماری کوید 19 امری ضروری و اجتناب ناپذیر است و نقش فعال بازرسان عرصه سلامت در کنترل عوامل محیطی بخصوص در کنترل بیماری کرونا نباید مورد غفلت قرار گیرد و می طلبد مسئولان استان و شهرستان با حمایت همه جانبه از خادمان خاموش و تلاشگر عرصه سلامت و احقاق حقوق اولیه آنان موجب دلگرمی همکاران در اجرای گام دوم فاصله گذاری اجتماعی هوشمند شوند.

گفتنی است، براساس اعلام کارشناسان امروزه خشونت و انواع آن در صدر آسیب‌های اجتماعی قرار دارد.

این آسیب اجتماعی پازلی است که قطعات متعددی در بروز آن دخیل هستند. یکی از قطعات این پازل مشکلات اقتصادی و معیشتی است که در کنار سایر عوامل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی می تواند در بروز آن در اجتماعات انسانی موثر باشد.

جامعه شناسان معتقدند میان بیکاری، تورم، ناکامی ها، تبعیض ها و نارضایتی از فضای پیرامونی با افزایش جرم و رفتارهای پرخاشگرانه در جامعه یک همبستگی مثبت وجود دارد.

وقتی کمر والدین زیر بار خرج و مخارج زندگی و هزینه‌های رو به رشد خم می‌شود، ابتدا انفجار رفتاری در درون خانواده پدیدار می شود سپس به درون اجتماع راه پیدا می کند.

واقعیت امر این است که خشونت در جامعه همواره نکوهش شده اما سیستم آموزشی ما در ترویج مهارت های زندگی از جمله کنترل خشم ضعیف عمل کرده است و همین امر زمینه را برای افزایش برخوردهای زبانی و فیزیکی بین افراد مختلف فراهم کرده است.

بدون تردید آموزش مهارت های زندگی و داشتن روابط اجتماعی مطلوب با دیگران باید از سطح مدارس شروع و در پایه‌های بالا نظیر دانشگاه‌ها، به صورت علمی و تخصصی‌تر به آن پرداخته شود که در این زمینه نمی توان عملکردها را موفق ارزیابی کرد.

وقتی جامعه نتواند در حوزه تعلیم و تربیت کودکان، مهارت های ارتباطی خانواده و آموزش مهارت‌های کنترل خشم کار زیادی انجام دهد، محصول این سیستم آموزشی افرادی خواهد بود که در انظار عمومی متوسل به رفتارهای پرخاشگرانه شوند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا