اخبار
کد خبر : 9832 ۱۳۹۹/۰۱/۲۶   ۰۸:۵۸:۲۸

نگاه؛
خطر در کمین حافظان بی ادعای شهرها

 

چند وقتی است که یک نگرانی جمعی به نام ویروس کرونا ذهن مردم را به خود مشغول کرده و تمام فعالیتهایشان را تحت تاثیر خود قرار داده است چه بسا تعدادی از شهروندان در این بین خسارات جانی و مادی زیادی نیز متحمل شدند.

به گزارش نای قلم، گروه های مختلف مردم سعی می کنند با خانه نشینی و قرنطینه خود با این مهمان ناخوانده و شومی مقابله کنند، اما این امکان برای همه وجود ندارد و گروه هایی از جامعه از قبیل پزشکان، پرستاران، کادردرمانی بیمارستان‌ها، نیروهای امدادی و اورژانسی، غسال ها و پاکبانان بیش از گذشته در حال خدمت رسانی هستند.

بدون تردید "مدافعان سلامت" قهرمانان بی ادعای روزهای سخت مردم هستند و مردم هرگز جانفشانی آنها را که در خط مقدم مبارزه با کرونا به قیمت جانشان پای سلامتی و حفظ جان مردم ایستاده اند، فراموش نخواهند کرد.

در این اثنا نباید از زحمات پاکبانان نیز به سادگی گذشت، همانطور که سرما، گرما، برف و باران برای وظیفه شغلی این حافظان بی ادعای شهرها بی معناست، در این شرایط پرخطر نیز بار سنگین نظافت شهرها را به دوش می کشند بدون اینکه از امکانات بهداشتی مناسب و به اندازه برخوردار باشند.

پاکبانان همانند سایر کارکنان دولتی امکان دورکاری ندارند، از امکانات مناسب برخوردار نیستند و از همه آزاردهنده تر اینکه خیلی از شهروندان به دلیل ضعف فرهنگی، نظافت عمومی را رعایت نمی‌کنند و آنها را در معرض خطر قرار می دهند.

با توجه به اینکه به گفته متخصصان علم پزشکی ویروس کرونا یکی از انواع ویروس‌هایی است که انتقال و انتشار سریع دارد و تا ساعت‌ها بر روی اجسام زنده می‌ماند، رها کردن ماسک، دستکش و دستمال کاغذی که این روزها مصرف آنها در میان مردم برای جلوگیری از ابتلاء به این ویروس افزایش یافته در سطح شهر در انتشار و انتقال این ویروس نقش مهمی دارد و خطرات فراوانی برای افرادی که مسئول جمع آوری این زباله‌ها از سطح شهر هستند به دنبال دارد.

لذا اگر "پاسبانان سلامت مردم" سفید پوشیده‌اند و "حافظان بی مدعای شهرها" خطر را به جان خریده اند تا ما سیاه نپوشیم، وظیفه تک تک شهروندان است تا با فرهنگ بالای خویش تلاش کنیم چرخه این مهمان ناخوانده را قطع و از ابتلای افراد بیشتر به این ویروس جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا