اخبار
کد خبر : 9814 ۱۳۹۹/۰۱/۲۳   ۲۲:۳۷:۲۲

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان:
مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی به یک هزار و 505 نفر رسید

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس آخرین آمار از ابتدای شیوع این بیماری در استان یک هزار و 505 نفر مبتلا شده‌ و آمار جانباختگان نیز 109 نفر است.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در گفتگویی اظهار کرد: 109 نفر دیگر به تعداد مبتلایان در استان افزوده و آمار باختگان بر اثر بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی نیز چهار نفر اضافه شده است.

او اضافه کرد: از روز هشتم اسفند ماه سال گذشته تا کنون تعداد جان باختگان به 109 تن رسیده است و تاکنون 860 نفر از مبتلایان به کرونا در استان بهبود یافته اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: مبتلایان در ارومیه 522 مورد، خوی 268 مورد، بوکان 114 مورد، میاندوآب 139 مورد و مهاباد 88 مورد هستند.

آقازاده افزود: همچنین شاهین دژ 68 مورد، تکاب 66 مورد، سلماس 32 مورد، نقده 49 مورد، سردشت 26مورد، چایپارە 14 مورد، اشنویه 23 مورد، ماکو 24 مورد، پیرانشهر 37 مورد، پلدشت 19 مورد، چالدران 9 مورد و شوط 14مورد بیمار مثبت کرونا دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به شیوع گسترده کرونا ویروس در کشور و استان، ادامه داد: مردم حتما با در خانه ماندن و رعایت اصول بهداشتی در قطع زنجیره انتقال این بیماری کمک کنند.

وی اذعان کرد: با توجه به تدابیر اندیشیده شده در خصوص تعطیلی اصناف و بازاریان و همچنین گزارش‌های دریافتی در خصوص رعایت بسیاری از توصیه‌ها از سوی شهروندان، امیدواری‌ها در خصوص کاهش میزان ابتلا در روز‌های آینده افزایش یافته، ولی تداوم رعایت توصیه‌ها در این خصوص بسیار الزامی است.

نخستین مورد ابتلا به کرونا روز هشتم اسفند امسال در آذربایجان‌غربی ثبت شد؛ برخی پیش‌بینی‌ها از تداوم چندین هفته تا چندین ماهه این بیماری خبر می‌دهد و کوتاه‌شدن این روند، به همراهی مردم از طریق خودقرنطینگی بستگی دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا