اخبار
کد خبر : 980 ۱۳۹۴/۰۸/۱۹   

تخصیص 70 درصد بودجه شهرداری ارومیه به عمران شهری

*تملک اراضی یکی از پرهزینه‌ترین فعالیت‌های مدیریت شهری ارومیه است

نایب رئیس کمیسیون عمران و برنامه ریزی شهری شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: سالانه بیش از 70 درصد بودجه شهرداری در زمینه عمران شهری هزینه می‌شود.

به گزارش روابط عمومي شهرداري اروميه؛ عادل فتاحی با اشاره به  آزادسازی املاک بر اساس طرح تفصیلی شهر ارومیه، اعلام کرد: تملک اراضی واقع در طرح‌های عمرانی یکی از پرهزینه‌ترین فعالیت‌های مدیریت شهری ارومیه است.

وی با بیان این که توسعه و افزایش حجم خودروها در ارومیه موجب ایجاد ترافیک سنگین در معابر شهر و اتلاف وقت شهروندان، هزینه مالی، آلودگی صوتی و آلودگی محیط زیست می‌شود، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری ارومیه سالانه بخش اعظمی از بودجه تصویب شده را به روانسازی ترافیک اختصاص می‌دهند.

فتاحی با بیان این که 70 درصد بودجه‌های سالانه شهرداری به آزادسازی تملک اراضی و آسفالت معابر اختصاص می‌یابد، گفت: مدیریت شهری ارومیه امسال بیش از 800 میلیارد تومان به اجرای آسفالت معابر، تملک اراضی واقع در طرح‌های عمرانی و تعویض خیابان‌های طرح تفصیلی، اجرای راستگردها، تقاطع‌های روزگذرو زیرگذر و توسعه ناوگان عمومی تاکسی و اتوبوس اختصاص داده است.

 نایب رئیس کمیسیون عمران و برنامه ریزی شهری شورای اسلامی اظهار کرد: در بودجه سال 94 مناطق پنج گانه شهرداری ارومیه در مجموع 143 میلیارد تومان فقط به آزادسازی املاک واقع در طرح‌های عمرانی و معابر شهر اختصاص یافته است.

وی با بیان این که مهم ترین هزینه‌ها در تملک املاک مربوط به تقاطع‌های غیرهمسطح است، افزود: برای مثال برای آزادسازی املاک واقع در تقاطع غیرهمسطح ابوذر که سال گذشته به بهره برداری رسید، حدود 40 میلیارد تومان هزینه شد.

فتاحی ادامه داد: از 41 ردیف بودجه شهرداری برای سال جاری می‌توان به تعویض و آزادسازی خیابان عطایی حد فاصل خیابان مدنی تا خیابان حافظ و همچنین حد فاصل خیابان حافظ تا فلکه کسری اشاره کرد که با آزادسازی چند پلاک، کل معابر بازگشایی خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران و برنامه ریزی شهری شورای اسلامی افزود: بافت‌های مرکزی و قدیمی شهر از اولویت‌های آزادسازی معابر و کوچه‌ها و خیابان‌ها هستند تا با اجرای آن شاهد روانی ترافیک و آرامش شهروندان باشیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا