اخبار
کد خبر : 9791 ۱۳۹۹/۰۱/۲۱   ۱۰:۱۹:۳۰

در جلسه شورای اطلاع رسانی استان عنوان شد؛
اجرای مرحله جدید طرح فاصله گذاری اجتماعی از 24 فروردین ماه

 

جلسه شورای اطلاع رسانی به ریاست معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش نای قلم، علی مصطفوی در جلسه شورای اطلاع رسانی دولت که در استانداری برگزار شد، به ایجاد بانک اطلاعاتی کرونایی ها در استان اشاره کرد و گفت: بانک اطلاعاتی افراد تست مثبت کرونا در استان ایجاد می شود تا نظارت های لازم برای رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی آنها انجام شود.

وی با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از هشتم اسفند ماه تا بیستم فروردین ماه گفت: از بیست و چهارم این ماه وارد مرحله جدیدی از مبارزه با شیوع ویروس کرونا در جامعه خواهیم شد.

مصطفوی با تقدیر از مردم برای رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی در روزهای گذشته، افزود: از بیست و سوم فروردین ماه به بعد تمام مشاغل به استثنای مشاغلی که لیستشان ارائه خواهد شد با رعایت پروتکل های بهداشتی به کار خود ادامه خواهند داد.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد که اصل در خانه ماندن را همچنان به عنوان شعار اصلی ستاد استانی کرونا باید رعایت و همچنان اطلاع رسانی شود تا مردم به این امر بیش از پیش توجه کنند.

مصطفوی گفت: افراد بیمار و افرادی که بیماری های زمینه ای دارند نباید در محل کار خود حضور داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به برگشت ساعت کاری ادارات به حالت عادی، اظهار داشت: از روز بیست و سوم فروردین ماه ساعت کاری ادارات به حالت عادی بازخواهد گشت و بر اساس تصمیم ستاد ملی و استانی کرونا، فعالیت ادارات از روز بیست و سوم فروردین ماه از ساعت ۷ و نیم تا ۱۳ و نیم با فعالیت دو سوم کارکنان و یک سوم آنها با صلاحدید مدیران دستگاه های اجرایی خواهد بود.

وی با اشاره به حضور معتادان متجاهر، کودکان خیابانی و کودکان کار که بدون رعایت موارد بهداشتی در سطح شهر، گفت: مقرر شده سازمان بهزیستی و شهرداری ها در این خصوص هماهنگی و همکاری لازم را داشته باشند تا اقدامات لازم دراین خصوص انجام شود تا باعث آلودگی و انتقال ویروس کرونا نشوند.

خدایاری: در طرح مفاهیم آنگونه که باید، درست عمل نشده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی هم گفت: در طرح مفاهیم آنگونه که باید، درست عمل نشده است، فاصله گذاری اجتماعی به معنای جداسازی افراد سالم از ناسالم و افزایش تست هاست.

حجت الاسلام ناصر خدایاری افزود: روابط عمومی استانداری باید روابط عمومی ها را مکلف کند تا با خبرنگارها همکاری کنند، اگر هم همکاری نمی‌کنند حداقل خود اطلاع رسانی کنند.

وی افزود: ما در حال حاضر در فضای فیلتر شده اطلاع رسانی می‌کنیم این در حالیست که ماهانه ۵۰ میلیارد تومان از محل فیلترشکن ها عاید بانک ها می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی استان یک ستاد اطلاع رسانی مجزا دارد که این با فلسفه شورای اطلاع رسانی منافات دارد.

سیاح: مرجعیت شورای اطلاع رسانی استان هنوز جا نیفتاده است

رئیس گروه رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی هم گفت: مرجعیت شورای اطلاع رسانی استان هنوز جا نیفتاده است.

امید سیاح ادامه داد: در بین رسانه ها همگرایی خوبی ایجاد شده ولی دستگاه های اجرایی همکاری نمی‌کنند.

طباطبایی: روش معالجه کرونا علمی است

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی نیز با بیان سخنانی گفت: با شایعاتی که در مورد گیاهان دارویی هست باید مقابله کرد، ما با یک پدیده علمی طرفیم و روش معالجه اش هم علمی است.

سیدهادی طباطبایی افزود: به مردم اطلاع رسانی شود ماسک هایی که علامت ندارند را نخرند.

وی افزود: تنها در روز ۱۳ بدر ۹۷۰ هزار لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شده است.

طباطبایی گفت: پویش همدلی حرکت خوبی است که آغاز شده است و امیدوارم خیرین سلامت در این امر مشارکت خوبی داشته باشند.

به گفته مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی، تاکنون مردم نیک اندیش و خیرین، کمک های بسیاری کرده اند که البته همه این کمک ها نقدی نیست و بعضا تجهیزات پزشکی بود، بخشی از این کمک ها هم در قالب بسته های معیشتی برای اقشار آسیب‌پذیر اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه این موضوع در همه جای دنیا مرسوم است، ادامه داد: شرایط بهداشت و درمان کشورها پذیرای شرایط عادی جامعه است و وقتی اتفاقاتی چون پاندمی یک بیماری رخ می‌دهد دولت و مردم در کنار هم برای تامین نیازهای ضروری مراکز درمانی اقدام می کنند.

طباطبایی تصریح کرد: براساس مصوبه ستاد استانی کرونا، اگر کسی در خانه بیمار کرونایی دارد باید به او مرخصی استعلاجی داده شود.

آقاپور: در فاز دوم شناسایی هستیم

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی و مسئول ستاد اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی کرونا نیز گفت: در فاز دوم شناسایی هستیم، در فاز اول فقط از بستری ها نمونه می گرفتیم، در مرحله دوم از کسانی که احتمال ابتلای آنها بالاست تست می گیریم و آزمایشگاه دوم برای همین منظور راه اندازی شده است.

علی آقاپور افزود: هر تست کرونا یک میلیون و ۳۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد.

وی تصریح کرد: در مورد آمار چون حجم آنالیزها افزایش پیدا کرده و نتایج اینها جمع بندی می‌شود، دامنه زمانی موجود برای این جمع بندی محدود بود از طرفی چون آماری که ما ساعت ۸ شب اعلام می‌کنیم وزارت بهداشت ساعت ۱۴ فردا اعلام می‌کند تصمیم بر این شد از این به بعد آمار طبق روال قبلی با یک روز تاخیر اعلام شود.

آقاپور اضافه کرد: بالا رفتن آمار دو علامت دارد، یکی اینکه مردم رعایت نکردند و آمار سیر صعودی گرفت، دوم اینکه ما آزمایشگاه دوم را راه اندازی کردیم و نمونه های سرپایی گرفته شد.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود: اعتقاد علمی ما این است که اگر می خواهیم مثل کره جنوبی نمودارمان فلت و خط مستقیم شود باید حداقل شش هفته همه چیز تعطیل شود! اگر نمی توانیم مردم باید رعایت کنیم.

وی گفت: در تامین تجهیزات و لوازم بهداشتی کادر درمانی طبق پروتکلی که اعلام شده هیچ مشکلی نداریم، یک تعدادی می خواهند اقلامشان را بفروشند به همین دلیل در فضای مجازی شایعه کمبود اقلام بهداشتی بیمارستان ها را راه می‌اندازند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا