اخبار
کد خبر : 9764 ۱۳۹۹/۰۱/۱۸   ۱۸:۰۱:۲۲

رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی:
با عاملین انتشار اخبار تنش‌زا برخورد قانونی می‌شود

 

رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی گفت: برابر قانون جرایم رایانه‌ای انتشار هر گونه مطالب کذب در فضای مجازی به هر نحوی که منجر به تشویش اذهان عمومی شود جرم بوده و با افراد خاطی برخورد قانونی می شود.

به گزارش نای قلم، سرهنگ اکبر نصرتی در گفتگویی اظهار کرد: برخی از افراد سودجو و فرصت‌طلب از موقعیت پیش آمده سوء‌استفاده کرده و اقدام به انتشار اخبار کذب و خلاف واقع در خصوص ویروس کرونا در شبکه‌های اجتماعی در جهت رسیدن به اهداف خود منتشر می‌کنند.

وی با بیان اینکه انتشار اخبار کذب به قصد تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی جرم است، گفت: فردی که در فضای مجازی اقدام به شایعه‌پراکنی در خصوص ویروس کرونا می‌ کرد، شناسایی شد.

نصرتی با بیان اینکه برخورد با قانون‌شکنان در فضای مجازی از ماموریت‌های پلیس فتا است، تصریح کرد: با رصد‌های شبانه‌روزی و مستمر کارشناسان این پلیس فردی که اقدام به انتشار اخبار کذب و خلاف واقع درباره ویروس کرونا در شبکه اجتماعی تلگرام کرده بود در شهرستان ارومیه شناسایی شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: در روند رسیدگی به موضوع با دستور مقام قضایی فرد خاطی دستگیر شد که در تحقیقات بعمل آمده از متهم، ضمن اعتراف به بزه ارتکابی خود، هدف از این اقدام را کنجکاوی اعلام کرد.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی با بیان اینکه شهروندان باید اخبار مورد نظر خود را از منابع معتبر پیگیری کنند، گفت: در صورت مواجهه با هر گونه موارد خلاف قانون می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) با پلیس در میان بگذارند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا