اخبار
کد خبر : 976 ۱۳۹۴/۰۸/۱۸   

هیچیک از شهروندان در تجمعات امروز عصر کشته و یا زخمی نشده اند

* رئیس سازمان صدا و سیما از مردم آذری زبان ایران عذرخواهی کرد

فرماندار ارومیه گفت: هیچیک از شهروندان در تجمعات امروز عصر کشته و یا زخمی نشده اند.

به گزارش نای قلم، عباس حسنخانی در گفت و گویی اظهار کرد: متاسفانه رسانه های معاند در اقدامی مذبوحانه اعلام کرده اند که در تجمع عصر امروز یک نفر از شهروندان ارومیه کشته شده است که دروغی بیش نیست و فرد اعلام شده در صحت سلامت است و هیچیک از شهروندان در تجمعات امروز عصر کشته و یا زخمی نشده اند.

وی با اشاره به اخبار منتشر شده در سایت های معاند نظام مبنی بر کشته شدن یکی از شهروندان در تجمع عصر امروز در ارومیه اعلام کرد ، هیچ کدام از شهروندان در این تجمع کشته و زخمی نشده است .

حسنخانی با احترام به احساسات پاک مردم اذربایجان غربی در واکنش به برنامه پخش شده در شبکه دو سیما گفت: رئیس رسانه ملی نیز به دلیل پخش این برنامه از مردم آذربایجان عذرخواهی کرده و قول برخورد با عوامل سازنده و مجریان این برنامه را اعلام کرده است.

وی ادامه داد : استاندار آذربایجان غربی نیز با ارسال نامه به وزیر کشور و رئیس شورای امنیت ملی و حضور خود در تهران جهت پیگیری موضوع خواستار مجازات عوامل سازنده این برنامه شده است.

گفتنی است محمد سرافراز رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران هم بابت اتفاقی که در برنامه‌ی «فیتیله» اتفاق افتاده از مردم آذری زبان ایران عذرخواهی کرد.

این عذرخواهی به دنبال آن صورت می گیرد که اجرای فیتیله‌ای‌ها در هفته گذشته باعث رنجش خاطر هموطنان آذری زبان شده بود.

به دنبال این اتفاق سه مجری برنامه ممنوع التصویر شدند و دو نفر از مدیران شبکه دو  و تعدادی از عوامل تولید و نظارت برنامه توبیخ یا برکنار شدند.

سرافراز با ابراز تأسف عمیق از خطا و سهل‌انگاری غیرقابل گذشت در بخشی از برنامه «فیتیله‌ها» در روز جمعه 15 آبان گفت: با مدیران و عناصر دخیل در این مسئله تأسف‌بار که موجب رنجش خاطر هموطنان عزیز آذری زبان شده است برخورد جدی و رسیدگی کامل می‌شود.

او به برکناری و توبیخ دو نفر از مدیران شبکه دو سیما و چند نفر از عناصر و عوامل تولید و نظارت این برنامه اشاره کرد و افزود: رسانه از خطای به وجود آمده پوزش می خواهد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا