اخبار
کد خبر : 9750 ۱۳۹۹/۰۱/۱۶   ۲۲:۴۹:۱۱

برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا تاکید شد؛
توصیه ها و اقدامات بهداشتی برای زارعان

 

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی جهت افزایش آگاهی زارعان استان برای مبارزه با بیماری کرونا ویروس در مزارع ، به تشریح توصیه ها و اقدامات بهداشتی برای پیشگیری از شیوع این ویروس پرداخت .

 به گزارش نای قلم، علی عیدی در گفتگویی اظهار کرد: تمام فعالان در حوزه زراعت باید موارد بهداشتی زیر را در خصوص پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا رعایت کنند:

جلوگیری از انتشار ویروس عامل این بیماری نیازمند عزم جمعی است بنابراین همه ما مسئول هستیم که در زمینه جلوگیری از انتشار این بیماری مشارکت فعال داشته باشیم و در حد امکان از ماسک و دستکش مناسب باید استفاده بکنیم.

-لباس کار در مزرعه و لباس استراحت در خانه را از همدیگر جدا کنید، در خانه محلی را برای تعویض لباس ها در نظر بگیرید تا از طریق لباس کار ویروس کرونا وارد خانه نشود.

-پیش از ورود به خانه نسبت به ضد عفونی کفش و چکمه برای جلوگیری از انتقال ویروس به داخل خانه اقدام کنید.

-پس از ورود به خانه قبل از اینکه به چیزی دست بزنید تا بالای مچ دست های خود را به طور دقیق با آب و صابون به مدت حداقل ۲۰ ثانیه بشویید و پیش از خوردن هرگونه خوراکی یا نوشیدن آب دست های خود را با آب و صابون شسته و یا با محلول ژل الکلی عفونی کنید.

-پیش از استفاده از سمپاش پشتی برای سمپاشی محل دسته سمپاش را کاملا ضدعفونی کنید و چنانچه مجبور به استفاده از ابزار مشترک هستید آنرا مرتب ضدعفونی کنید.

-در استفاده از سامانه آبیاری برای جابجایی آبپاش از دستکش مناسب استفاده کنید .

-برای کار در مزرعه از دستکش، لباس و کفش مشترک استفاده نکنید و هنگام تنظیم دستگاه های مختلف مانند کود پاش ، سمپاش و کارنده ها نیز از دستکش مناسب استفاده کنید.

-با توجه به امکان تردد انسان، دام، حیوانات، طیور و پرندگان آلوده ناقل بیماری در کشتزار ها ،توصیه های بهداشتی را کاملاً رعایت کنید و از دست زدن به صورت در حین کار در مزرعه خود داری کنید .

-اطراف مزرعه، روستا تابلویی مبنی بر عدم ورود افراد متفرقه نصب کنید و در مزرعه به هیچ عنوان از لیوان و ظرف مشترک برای شرب آب و خوردن غذا استفاده نکنید.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا