Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 9737 ۱۳۹۹/۰۱/۱۴   ۲۰:۴۴:۱۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی استان:
بیش از 2600 تخت خالی بیمارستانی در آذربایجان غربی موجود است

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آذربایجان غربی گفت: بیش از 2 هزار و 600 تخت خالی بیمارستانی و ۷۰ تخت ویژه خالی نیز ۷۰ در استان موجود است.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در گفتگویی اظهار کرد: ما از روز اول بر مشارکت مردم در غربالگری بیماری تاکید ویژه ای کرده ایم چراکه موجب شناسایی زودرس بیماری شده و چرخه انتقال را قطع می کند و برای قطع این چرخه حتی پسماند منازل افرادی که دارای بیمار کرونایی بودند با همکاری شهرداری به صورت ویژه جمع آوری، بی خطرسازی و دفن بهداشتی می شود .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: ایثار پرسنلی  که با بیماران کرونایی کار می کنند ستودنی است و متاسفانه اولین شهید درمانی استان نیز یک بهورز بود که با ابتلا به بیماری کرونا جان خود را در راه خدمت به مردم از دست داد .

وی به تدابیر لازم برای راحتی همکاران نیز اشاره کرد و گفت: در ارومیه هتل مروارید و در سایر شهرستان ها خانه های معلم را برای استراحت همکارانی که مستقیما در درمان و مراقبت بیماران کرونایی شرکت دارند و تمایل دارند که در شیفت استراحت به جای خانه در آنجا اقامت کنند آماده کرده ایم و در خصوص معوقات و مطالبات همکاران نیز پیگیر موضوع هستیم و تلاش می کنیم که مشکلات آنان را حل کنیم.

آقازاده تصریح کرد: هم اکنون در وضعیت جنگی قرار داریم و سیستم درمانی استان آماده ارائه خدمت به مردم است و تمام تلاش ما این است که این زنجیره را بشکنیم.

وی افزود: با توجه به زیرساخت های ایجاد شده امروز اطمینان داریم که می توانیم پاسخگوی بحران ها باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آذربایجان غربی گفت: تعداد مراجعه کنندگان به نقاهتگاه های استان به ۳۰ نفر رسید.

آقازاده اظهار کرد: امروز ما جنگی با یک دشمن ناشناس که چهره خود را به اشکال مختلف تغییر می‌دهد مواجه هستیم این دشمن تحولی در عرصه تولید علم را در دنیا به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه تا لحظه پیروزی کامل اقدامات پیشگیرانه و کنترلی ادامه خواهد داشت، افزود: آمادگی و حضور تا پایان بحران ضروری بوده و یکی از راه‌های درمان بیماری، شناسایی آن در مراحل اولیه است.

آقازاده با اشاره به اینکه در زمینه بهداشتی و درمانی زیرساخت‌های مناسبی داریم اظهار امیدواری کرد؛ روند ابتلای افراد به کرونا در آذربایجان غربی در هفته‌های آینده سیر نزولی داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بهداشت فردی مهمترین عامل صیانت انسان از ویروس کرونا است گفت: مردم می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه و یا حضور در مراکز بهداشتی درمانی از ابتلاء یا سلامت خود در خصوص کرونا ویروس آگاه شوند.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ میلیارد تومان افزایش هزینه‌های جاری در بیمارستان‌های استان برای مبارزه با کرونا رقم خورد، اضافه کرد: سیستم بهداشت درمانی آذربایجان غربی با تمام قوت آماده شکستن زنجیره کرونا است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا