اخبار
کد خبر : 9729 ۱۳۹۹/۰۱/۱۳   ۲۰:۳۱:۵۰

متعاقب شیوع کرونا و بیکاری ناخواسته کارگران مطرح شد؛
چه کسانی مشمول بیمه بیکاری می‌شوند؟

 

شیوه‌نامه اجرایی دستورالعمل مشترک معاونت روابط کار و سازمان تامین اجتماعی که با شماره ۲۴۸۴۷۳ در تاریخ 98.12.27 ابلاغ شده بود، از سوی معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشریح شد.

به گزارش نای قلم به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، حاتم شاکرمی اظهار داشت: این شیوه‌نامه، برای تحت پوشش قرار دادن کارگران مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که قانون بیمه بیکاری نیز شامل حالشان می‌شود و در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا به‌طور موقت بیکار غیرارادی شناخته شده‌اند تدوین شده است .

او گفت: بنابر این صرفا بیکاران غیرارادی مشمول قانون کار که بیمه شده تامین اجتماعی و مشمول قانون بیمه بیکاری هستند، می‌توانند از مزایای بیمه بیکاری بهره‌مند شوند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی افزود: در این شیوه‌نامه مشترک میان معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی نحوه معرفی جهت برقراری مقرری بیمه بیکاری، چگونگی اطلاع‌رسانی به ثبت‌نام‌شدگان مشمول قانون بیمه بیکاری که در سامانه بیمه بیکاری ثبت درخواست کرده‌اند و مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری هستند مشخص شده است .

شاکرمی تاکید کرد: بیکاران مشمول قانون بیمه بیکاری  ناشی از حوادث غیرمترقبه ثبت‌نام شده در سامانه می‌توانند تا سه ماه (اسفند ماه ۹۸ لغایت اردیبهشت ۹۹) بیمه بیکاری دریافت کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا