اخبار
کد خبر : 9716 ۱۳۹۹/۰۱/۱۱   ۲۰:۵۰:۵۴

مدیر کل اداره دامپزشکی آذربایجان غربی تاکید کرد؛
تداوم تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در همه گیری مبارزه با کرونا

 

مدیر کل اداره دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: در بحبوحه همه گیری مبارزه با شیوع کرونا ویروس، طرح تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی در سطح استان توسط اکیپ های نظارت بهداشتی دامپزشکی همچنان با جدیت کامل اعمال می شود.

 به گزارش نای قلم، کامیار داهیم در گفتگویی اظهار کرد: در کنار تلاش‌های خاضعانه و بی‌منت کادر درمانی، پرسنل دامپزشکی نیز همواره در خطر مواجهه با بیماری ها قرار دارند.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط حساس کنونی در حالیکه بیشتر صنوف به صورت غیرفعال هستند، اداره کل دامپزشکی استان در بحبوحه مقابله با شیوع کرونا ویروس با قدرت تمام نظارت های بهداشتی در مراکز فرآوری و عرضه فرآورده های خام دامی را از طریق بازدیدهای محسوس و نامحسوس و اعمال نظارت بر رعایت بهداشت فرآورده ها و بهداشت فردی و اعمال ممنوعیت در قطعه بندی و دستکاری فرآورده ها و کاهش ازدحام در مراکز عرضه را در راستای مقابله با مخاطرات بهداشتی ناشی ازآلودگی های میکروبی از طریق فرآورده های خام دامی و همچنین ارتقای بهداشت عمومی جامعه و امنیت غذایی در این مراکز در سطح استان در دستور کار قرار داده است تا سلامت و امنیت غذایی شهروندان را تامین کند.

وی همچنین اضافه کرد: اداره کل دامپزشکی استان با تمام توان در حوزه‌ وظایف قانونی خود قدم برداشته و در این راستا با متخلفان بهداشتی که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند برخورد جدی خواهد کرد.

داهیم همچنین به تشدید اقدامات بهداشتی توسط اکیپ های مایه کوبی با توجه به لزوم واکسیناسیون دام ها علیه بیماری های واگیر دامی و بیماری های مشترک بین انسان و حیوان اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط موجود و وجود محدویت های تردد اکیپ های مبارزه با بیماری های استراتژیک دامی با مد نظر قرار دادن تمام اصول و دستورالعمل های صادره از سوی ستاد مقابله با کرونا ویروس کما فی سابق با حساسیت کامل نسبت به تداوم عملیات مبارزه علیه بیماری های دامی با مایه کوبی دام های حساس جهت پیشگیری از بروز بیماری هایی از قبیل شارین، بروسلوز، تب برفکی و .... اقدام می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا