اخبار
کد خبر : 9699 ۱۳۹۹/۰۱/۰۹   ۲۲:۴۱:۴۷

معاون استاندار:
متخلفان اعمال قانون شدند

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: متاسفانه تعداد بسیاری اندکی اجرای فاصله گذاری اجتماعی در استان را جدی نگرفته بودند که با اعمال قانون از جمله جریمه 500 هزار تومانی و توقیف 11 خودرو، اعمال قانون شدند.

به گزارش نای قلم، علی مصطفوی در جلسه شورای اطلاع رسانی استان اظهار کرد: صیانت از سلامت مردم هدف اصلی  این طرح است و مشارکت مردم برای تحقق این طرح یک اصل اساسی است مردم استان تا به امروز در اجرای این طرح مشارکت خوبی داشتند که ما از آنان قدردانی می کنیم.

وی تصریح کرد: طرح تقویت فاصله گذاری اجتماعی با هدف کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا با رویکرد کاهش تماس ها، عدم برگزاری اجتماعات و حذف ترددهای غیر ضروری در کل کشور تا ۱۵ فروردین اجرا می شود.

مصطفوی از همکاری مردم در اجرای فاصله گذاری اجتماعی در استان قدردانی کرد.

وی از اختصاص 100 هزار میلیارد تومان علاوه بر بودجه سال 99 به بحث اقتصادی بیماری کرونا در کشور خبر  داد و گفت: رییس جمهور در ویدئو کنفرانس با استانداران و اعضای ستادهای استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا این خبر را اعلام کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی هم گفت: ۹۹۸ مورد تخلف کانال‌ها و سایت‌های فضای مجازی درباره کرونا از طریق پلیس فتا گزارش شده که با آن‌ها برخورد شده است.

حجت الاسلام ناصر خدایاری با اشاره به اقدامات رسانه‌ای در زمینه مقابله و مدیریت بیماری کرونا در استان از رصد دقیق فضای مجازی خبر داد و اظهارکرد: با متخلفان به شدت برخورد قانونی می‌شود.

وی با اشاره به راه اندازی فروشگاه‌های اینترنت برای سهولت در خرید مردم و تأمین مایحتاج زندگی افزود: مردم توجه کنند در زمینه خرید از فروشگاه‌های مجازی حتماً از معتبر بودن این فروشگاه‌ها اطمینان حاصل کنند.

وی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی دقیق از بیماری کرونا نیازمند داشتن اطلاعات کافی است، اظهار داشت: با توجه به اینکه ریشه بیماری ناپیداست و هر روز زوایای جدیدی از بیماران مشخص می‌شود باید مرجع اطلاع‌رسانی ما مسئولان دانشگاه علوم پزشکی باشد تا از شایعه پراکنی جلوگیری شود.

خدایاری با اشاره به عملکرد شورای اطلاع‌رسانی استان در خصوص کرونا، اظهار کرد: تشکیل ستاد تبلیغات و اطلاع‌رسانی کرونا، تشکیل ستاد رصد و پایش کرونا، ساخت تیزرهای چندثانیه‌ای در مورد کرونا، همراهی با قرارگاه مبارزه با کرونا برای تولید پوسترهای مرتبط و تولید بنرهای کرونا و نصب در سطح شهر از جمله اقدامات این شوراست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه رصد کانال‌های بدون مجوز در آذربایجان‌غربی با همکاری پلیس فتا همچنان ادامه دارد گفت: در این روزهای حساس اطلاع رسانی انتشار هر گونه شایعه خطرناک‌تر از خود ویروس کروناست به همین خاطر رصدها تشدید شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا