اخبار
کد خبر : 9698 ۱۳۹۹/۰۱/۰۹   ۲۲:۲۸:۵۲

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تاکید کرد؛
لزوم افزایش آگاهی کشاورزان در خصوص شناخت کودهای تقلبی

 

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی برلزوم افزایش آگاهی کشاورزان در خصوص مصرف و شناخت کودهای تقلبی از غیرتقلبی تاکید کرد.

 به گزارش نای قلم، علیرضا قربانی در گفتگویی اظهار کرد: کشاورزان برای اطمینان از اصالت انواع مواد کودی خریداری شده می توانند شماره ثبت برچسب روی بسته کود را به شماره 3000646424 پیامک کنند تا با ارسال اطلاعات و مشخصات ماده کودی مورد نظر از تقلبی نبودن محصول خریداری شده، اطمینان حاصل کنند.

وی خاطرنشان کرد: اقدام مزبور در بهبود وضعیت تولید، عرضه و مصرف مواد کودی موثر و از هزینه های اضافی کشاورزان در خرید و مصرف کودهای تقلبی و بی کیفیت و زیان رسان به محیط زیست، جلوگیری می کند.

قربانی تاکید کرد: واحدهای صنفی و فروشگاه های عرضه نهاده های کشاورزی به منظور جلوگیری از به مخاطره افتادن سلامت و امنیت غذایی مردم در این ایام تعطیل نیستند، چرا که عدم عرضه و استفاده بهینه از کود در اراضی کشاورزی باعث بروز خسارت جبران ناپذیر به محصولات زراعی و باغی می شود.

وی یادآور شد: با توجه به شیوع ویروس کرونا لازم است کشاورزان عزیز با شکیبائی و رعایت نکات بهداشتی لازم نسبت به تهیه سهمیه های کودی خود از مراکز مجاز اقدام کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا