اخبار
کد خبر : 9697 ۱۳۹۹/۰۱/۰۹   ۲۲:۲۲:۲۲

سهم ما چیست؟
ایجاد پویش‌ در فضای مجازی برای کمک به سالمندان

 

سالمندان به عنوان قشری از جامعه که بیش از سایر گروه‌های سنی در خطر بیماری کرونا هستند، با حمایت گسترده سایر شهروندان می‌توانند سلامت خود را در برابر این بیماری حفظ کنند.

در حالی که سالمندان به عنوان گروهی پرخطر در برابر بیماری کرونا تلقی می‌شوند، بسیاری از شهروندان در فضای مجازی تلاش دارند تا به حمایت از این بخش از جامعه در برابر بیماری کرونا کمک کنند.

یکی از اولین اقدامات، پویش‌هایی برای ایجاد فاصله اجتماعی با سالمندان است. از همین رو پویش‌های متعددی برای ممانعت از سفر شهروندان به مناطق روستایی در شبکه‌های اجتماعی ایجاد شده و این پویش‌ها از مردم می‌خواهند که به دلیل آنکه در برخی از روستاهای کشور، بیشتر جمعیت سالمند ساکن هستند، از سفر به این روستاها و دید و بازدید نوروزی خودداری کنند، زیرا سفر به این روستاها می‌تواند جمعیت سالمند آن‌ها را در خطر قرار دهد و امکانات درمانی در مناطق روستایی برای مقابله با بیماری کرونا ممکن است ناکافی باشد.

روستاها اغلب فاقد تخت‌های ویژه بیمارستانی هستند و انتقال روستاییان بیمار و سالمند به مراکز درمانی شهری نیز راه‌حل مناسبی به نظر نمی‌رسد.

پویش‌های متعددی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای کمک به در امان ماندن سالمندان از خطرات بیماری کرونا ایجاد شده است.

حمایت از سالمندان با اهدای اقلام بهداشتی مورد نیاز به آن‌ها نیز روش دیگری است که برای کمک به این بخش از جامعه در پویش‌های مجازی پیشنهاد شده است. بسیاری از این پویش‌ها بر مبنای اولویت بخشی به سالمندان شکل گرفته و کاربران تلاش می‌کنند تا برای حفظ سلامت سالمندان، با اهدای اقلام بهداشتی همچون ماسک، مواد ضدعفونی، دستکش و همچنین تامین داروهای اولیه مورد نیاز سالمندان، موجب حفظ سلامت این گروه از جامعه شوند.

اما سالمندان نیازمند تهیه اقلام و کالاهایی همچون مواد غذایی، نان، میوه، داروهای ضروری و مواد بهداشتی هستند و برای تهیه این اقلام نیز بطور حتم ناچار خواهند بود از منزل خارج شوند که همین مسئله ممکن است سلامتی آنان را به خطر بیندازد.

از همین رو پویش‌های مجازی در بسیاری از شهرها شکل گرفته است که براساس آن‌ها، جوانان داوطلب ضمن تهیه اقلام مورد نیاز روزانه این بخش از جامعه، در عین حفظ و رعایت فاصله اجتماعی در هنگام تحویل اقلام به سالمندان به ماندن این افراد در خانه کمک کرده و نمی گذارند تا این شهروندان خطر ابتلاء به بیماری کرونا را پذیرفته و از خانه خارج شوند.

برخی مراکز فروش اینترنتی کالا نیز از شهروندان خواسته‌اند تا اگر در خانه فرد سالمندی دارند، برای تهیه اقلام مورد نیاز آن‌ها، از امکانات فروشگاه‌های اینترنتی استفاده کرده و در عین حال از برخی تخفیفات در هنگام خرید کالا نیز بهره‌مند شوند. بسیاری از این فروشگاه‌ها برای تهیه و ارسال اقلام مورد نیاز افراد سالمند اولویت‌هایی نیز قائل هستند و تلاش می‌کنند تا کالاهای مورد نیاز سالمندان را هرچه سریعتر در اختیار آن‌ها قرار دهند. برخی کاربران نیز یادآور شدند که در ایام نوروز از هرگونه دست دادن با سالمندان خودداری شود، زیرا سالمندان بیش از سایر گروه‌های اجتماعی در معرض خطرات بیماری کرونا هستند و بهتر است بیش از سایر گروه‌ها، مراقب آن‌ها باشیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا