اخبار
کد خبر : 9692 ۱۳۹۹/۰۱/۰۸   ۲۰:۵۰:۵۷

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خبر داد
رشد 38 درصدی ترافیک مرسولات تجارت الکترونیک آذربایجان غربی در بحران کرونا

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی از رشد 38 درصدی ترافیک مرسولات تجارت الکترونیک استان آذربایجان غربی در بحران کرونا خبر داد.

به گزارش نای قلم، قاسم جلیلی نژاد با تشریح فعالیت های صورت گرفته در خصوص فراهم کردن بستر تجارت الکترونیک در شرایط شیوع کرونا اظهار کرد: تلاش شبانه روزی کارکنان حوزه ارتباطی در ایجاد ارتباطی پایدار در روز‌های سخت شیوع کرونا برای هم استانی ها شرایطی را فراهم کرده است تا بتوانند از این ظرفیت برای تامین مایحتاج خود بدون خروج از منزل اقدام کنند.

وی افزود: امکان استفاده از پنل و نماد پستی رایگان در سامانه بازار الکترونیکی پست آذربایجان غربی بدون الزام به راه اندازی وب سایت و اخذ نماد الکترونیک از جمله تسهیلات فراهم شده برای توسعه بستر تجارت الکترونیک است.

جلیلی نژاد اضافه کرد: به‌منظور ارائه خدمات شبانه‌روزی به تمام مردم استان، شیفت‌های آماده‌باش در تمام اپراتورهای استان در نظر گرفته‌شده که با استفاده از تمهیدات صورت گرفته در مورد افزایش پهنای باند و تضمین پایداری ارتباطات، تمام نیازهای ارتباطی هم استانی ها  به‌صورت کامل پوشش داده می‌شود.

وی با اشاره به اطلاع رسانی به کلیه فروشگاه های اینترنتی استان در خصوص جمع آوری مرسولات، افزود: ماموران پستی آذربایجان غربی خدمات جمع آوری مرسولات را در صورت ارائه ترافیک بیش از 50 مرسوله به صورت روزانه را انجام می دهند.

جلیلی نژاد از تجهیز واحدهای تجزیه مبادلات پست استان به 125 فقره دستگاه کارتخوان موبایلی(MPOS )نامه رسانی خبر داد و گفت: در راستای رعایت بهداشت عمومی، مقابله با شیوع کرونا و حذف پروسه تسویه وجوه نقد، اخذ مبالغ مرسولات از طریق دستگاه های کارتخوان موبایلی(MPOS )انجام می شود.

مدیر کل ارتباطات استان با ارائه آمار مقایسه ای اسفند 98 نسبت به مدت مشابه سال گذشته در خصوص مرسولات اینترنتی گفت: سرویس تجارت الکترونیک استان شاهد 38 درصد رشد ترافیک در مرسولات صادره اینترنتی و 18 درصد افزایش مرسولات وارده اینترنتی بوده که این موضوع نشان گر افزایش تجارت الکترونیک در استان و توجه بیش از پیش به توسعه این بستر را دارد.

جلیلی نژاد تصریح کرد: بعضی  از کسب‌و‌کارهای اینترنتی با شیوع کرونا دچار رکود شده‌ و تعدیل نیرو را پیش گرفته‌اند که به دستور وزیر ارتباطات از اعتبارات وجوه اداره‌شده‌ی وزارت ارتباطات و صندوق نوآوری به این شرکت‌ها وام کم‌بهره‌‌ی برای تأمین نقدینگی پرداخت می شود و برای بیمه و مالیات این شرکت ها نیز تسهیلاتی در نظر گرفته اند تا تعدیل نیرو در این شرایط سخت متوقف شود.

وی با اشاره به توسعه کسب‌ و کارهای الکترونیکی در شرایطی که شهروندان برای رعایت بیشتر اصول بهداشتی کمتر به بازارهای فیزیکی مراجعه می ‌کنند، گفت: امکان خرید کالا در فضای مجازی، آسودگی خاطر را برای مصرف‌ کنندگان به ارمغان می آورد اما در این شرایط، کسب‌ و کارهای الکترونیکی باید دقت مضاعفی برای رعایت حقوق مصرف‌ کنندگان را در تأمین کالاها کنند تا حداکثر تلاش برای قطع زنجیره شیوع کرونا صورت گیرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا