اخبار
کد خبر : 969 ۱۳۹۴/۰۸/۱۷   

واکنش استاندار آذربایجان غربی به برنامه پخش‌شده از شبکه دو صدا و سیما

استاندار آذربایجان غربی به برنامه بخش شده از شبکه دو صدا و سیما واکنش نشان داد.

به گزارش نای قلم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، استاندار آذربایجان غربی با ارسال نامه ای به وزیر کشور و رییس شورای امنیت کشور نسبت به محتوای پخش شده برنامه فیتیله در روز جمعه از شبکه دو صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گذشته اعتراض و انتقاد کرد.

قربانعلی سعادت در این نامه خود خطاب به رحمانی فضلی وزیر کشور آورده است: ایران رنگین کمانی از اقوام ایرانی است ولی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از شبکه های مختلف صدا و سیما برنامه هایی را در زمینه های مختلف تهیه و پخش می کند که موجب اعتراض اقوام مختلف ایرانی بوده است و چند روز پیش هم از شبکه 2 برنامه ای پخش شده که موجب به استهزاء گرقتن آذری زبان های کشور شده است.

سعادت در ادامه نامه خود بیان کرده است: این اولین بار نیست که از رسانه ملی چنین برنامه هایی تهیه و پخش می شود و از آنجایی که حساسیت موضوع در مقاطع مختلف که موجب آزردگی خاطر و اعتراض مردم را در پی داشته و هزینه هایی را برای نظام به وجود آورده بود، کاملا برای مسئولان صدا و سیما محرز است.

در نامه استاندار آذربایجان غربی آمده است: به نظر می رسد جریانی احتمالا با نفوذ دشمن هدایت، نسبت به این مسایل در شرایطی که کشور احتیاج به آرامش و همدلی و همزبانی دارد، دامن می زند.

در ادامه این نامه همچنین آمده است: چنین رفتارهایی قطع و یقین مورد تائید نظام و مسئولان نیست و ایجاد اختلال در آرامش کشور نظر دشمن است.

استاندار آذربایجان غربی در نامه خود خطاب به وزیر کشور همچنین بیان کرده است: صدا و سیما کنترل لازم را به این مسایل اعمال نمی کند و به همین علت درخواست داریم حضرتعالی به عنوان رئیس شورای امنیت کشور دستور فرمائید با حساسیت ویژه موضوع را رسیدگی و برخورد جدی به عمل آورند.

همچنین معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی نیز گفت: توهین صدا و سیما به مردم آذربایجان در برنامه روز جمعه فیتیله عمد و یا غیرعمد با هر منطق و دلیلی غیرقابل قبول و غیرقابل بخشش است.

علیرضا رادفر با محکوم کردن توهین و بی احترامی آشکار تولیدکنندگان برنامه پخش شده از شبکه دو سیما به مردم آذربایجان افزود: استاندار آذربایجان غربی طی نامه ای به وزیر کشور و رییس شورای امنیت خواستار پیگیری و برخورد با عوامل این برنامه تلویزیونی و عذرخواهی صدا و سیما از مردم آذربایجان شده است.

وی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی و انجام تمهیدات لازم صدا و سیما در جهت جلوگیری از حرکات تفرقه انگیز و تنش زا در بین اقوام ایرانی بیان کرد: بدون شک مسئولان صدا و سیما باید با نظارت دقیق بر روند برنامه سازی، اجازه تولید و پخش برنامه هایی با محوریت توهین به اقوام و ادیان مختلف را نداده و همواره در راستای ایجاد وحدت و همدلی میان اقوام و ادیان حرکت کنند.

در جریان پخش برنامه فتیله که توسط گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما صبح روز جمعه به صورت زنده پخش می شد، یکی از مجریان برنامه با لحن و به کار بردن کلماتی ناشایست به زبان آذری موجب بروز ناراحتی در بین مردم به ویژه آذری زبانان شده است.

این امر واکنش مجلسی ها را نیز در پی داشت طوری که کمال الدین پیرموذن، منصور حقیقت پور نمایندگان مردم اردبیل و مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز و نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی اعتراض کرده و خواستار برخورد جدی با عوامل این بی احترامی و عذرخواهی رسمی از سوی سازمان صدا و سیما شدند.

به دنبال اعتراض ها صدا و سیما در اطلاعیه ای ضمن عذرخواهی قول مساعدی مبنی بر توبیخ دست اندرکاران و توقف پخش این برنامه را داد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا