اخبار
کد خبر : 9688 ۱۳۹۹/۰۱/۰۸   ۲۰:۳۳:۴۵

سخنگوی گمرک ایران:
راه اصلی تجارت فعلی با ترکیه از طریق مرز رازی است

 

سخنگوی گمرک ایران گفت: چند روزی است که راه تجارت با ترکیه در رویه های صادرات، واردات و ترانزیت کالا بین ایران و ترکیه از طریق مرز رازی و با هماهنگی راه آهن جمهوری اسلامی ایران از طریق ریلی صورت می گیرد .

به گزارش نای قلم به نقل از گمرک ایران، سید روح الله لطیفی در گفتگویی اظهار کرد: با وجود توقف فعالیت مرز بازرگان برای انجام رویه های صادرات، واردات و ترانزیت به دلیل تصمیمات آنکارا برای کنترل و مقابله با شیوع کرونا، چند روزی است که راه تجارت با ترکیه در رویه های صادرات، واردات و ترانزیت کالا بین ایران و ترکیه از طریق مرز رازی و با هماهنگی راه آهن جمهوری اسلامی ایران از طریق ریلی صورت می گیرد.

 وی در ادامه اظهار داشت: از ۲۶ اسفند تا کنون، نزدیک به ۵۰۰ واگن کالای تجاری از طریق گمرک رازی بین دو کشور رد و بدل شده که از این میزان نزدیک به ۱۹۰ واگن کالای صادراتی از ایران  به ترکیه و حدود ۳۱۰ واگن کالا نیز واردات از ترکیه به ایران را شاهد بودیم.

سخنگوی گمرک ایران افزود:  کالای صادراتی کشورمان به ترکیه  را پلی اتیلن، کود اوره، روغن صنعتی، دوده صنعتی، سنگ گرانیت، ذغال سنگ، شمش روی، پارافین واکس، وازلین، نمک صنعتی، کود و سیمان تشکیل می دهند.

وی در خصوص کالای وارداتی از ترکیه که از طریق گمرک رازی در روزهای اخیر از طریق ریل وارد شده است، توضیح داد: کالاهای وارداتی از طریق گمرک رازی را خاک روی، الیاف، موز، کاغذ، ایزو سیانات، خمیر چوب، ورق فولادی و مرکب چاپ را شامل می شد.

لطیفی افزود: موز، ۱۰۰ واگن از واردات کشور از ترکیه را به خود اختصاص داده و ۲۶ واگن نیز کاغذ بوده است.

سخنگوی گمرک در پایان گفت: از 10 کامیون اقلام بهداشتی که از کشورهای دیگر و از مسیر ترکیه باید وارد کشور می شد، فردا دو کامیون با ورود از بازارچه مرزی ساری سو وارد کشور می شود. در ضمن کامیون های ترکیه و ایرانی از طریق مرز بازرگان به سمت کشورهای خود مجاز به تردد هستند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا