Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 968 ۱۳۹۴/۰۸/۱۷   

تولید سوسیس و کالباس در زيرپله‌ها

* در بسیاری از مکان‌های غیراستاندارد سوسیس‌هایی تولید می‌شود که از استاندارد لازم برخوردار نیست

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ضمن هشدار نسبت به شیوع بیماری سرطان با مصرف گوشت فرآوری شده نظیر سوسیس، گفت: این محصولات بی‌کیفیت عمدتا به جهت پایین بودن قیمت، مورد استفاده قرار ‌گرفته و مشکلاتی را برای مصرف کننده ایجاد می‌کنند.

به گزارش ناي قلم به نقل خبرگزاری خانه ملت، رسول خضری درباره مضرات استفاده از گوشت قرمز‌، افزود:‌ گوشت قرمز از چربی زیادی برخوردار است و این درحالی است که یکی از علت شیوع بیماری سرطان مصرف این محصول غذایی است.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: گوشت قرمز دارای اسیدهای چرب اشباع شده است که علاوه بر افزایش بیماری سرطان در گرفتگی عروق مغزی و قلبی و افزایش فشار خون بسیار تاثیرگذار است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری سرطان‌زا بودن سوسیس‌ها که از سوی سازمان بهداشت جهانی نیز به اثبات رسیده است، تصریح کرد: در بسیاری از مکان‌های غیراستاندارد سوسیس‌هایی تولید می‌شود که از استاندارد لازم برخوردار نیست و اغلب متخلفان در مکان‌های زیرپله‌ای این محصول را تولید و در بازار توزیع می‌کنند.

وی تاکید کرد: این محصولات بی‌کیفیت عمدتا به جهت پایین بودن قیمت، مورد استفاده قرار می‌گیرد و مشکلاتی را برای مصرف کننده ایجاد می‌کند.

خضری یادآور شد: هر زمان که در حوزه سلامت بتوان از مبادی ورود محصولات غیرمجاز جلوگیری شود شاهد کاهش تولید و توزیع موادغذایی اعم از سوسیس و کالباس بی‌کیفیت خواهیم بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: یکی از عوامل اصلی سرطان‌زایی بحث رژیم غذایی است و اهمیت این مهم تاجایی است که اگر بخواهیم انواع بیماری‌ها از جمله سرطان را ریشه‌یابی کنیم متوجه خواهیم شد که 65 درصد بیماری‌ها از عوامل محیطی و اجتماعی تاثیر می‌پذیرد که همین امر ضرورت توجه به بحث سلامت غذایی را مورد تاکید قرار می‌دهد.

چندی پیش آژانس بین المللی تحقیقات سرطان سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد مصرف گوشت فرآوری شده نظیر سوسیس می تواند به سرطان روده بزرگ و سایر گونه های سرطان منجر شود همچنین گوشت قرمز نیز در گروه احتمالاً سرطان زا قرار گرفته است.

پایان پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا