اخبار
کد خبر : 9677 ۱۳۹۹/۰۱/۰۶   ۱۶:۱۰:۰۹

از عصر امروز؛
سامانه بارشی آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

 

کارشناس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: سامانه بارشی از عصر روز چهارشنبه وارد استان شده و بارش‌های پراکنده در منظقه آغاز می‌شود.

به گزارش نای قلم، مهدی کریمی در گفتگویی افزود: این سامانه روز جمعه و شنبه تشدید می‌شود و بارش های چشمگیری در استان رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: هوای غالب مناطق استان کمی ابری تا نیمه ابری پیش‌بینی می‌شود و از عصر امروز نیز بارش باران و رعد و برق و وزش باد دور از انتظار نیست، تمرکز بارندگی‌ها نیز در مرکز و جنوب استان خواهد بود.

وی تاکید کرد: شدت وزش باد در روزهای شنبه و یکشنبه بیشتر می‌شود.

کارشناس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، شهرستان تکاب با دمای یک درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین و پلدشت با دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم ترین شهر استان و دمای مرکز ارومیه نیز بین چهار و ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود.

کریمی با اشاره به افزایش سه تا پنج درجه ای دما در طول هفته جاری گفت: در ۲۴ ساعت گذشته جو استان پایدار بوده و هیچ بارشی در منطقه گزارش نشده‌ است.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

بارش‌های استان از شهریورماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا