Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 967 ۱۳۹۴/۰۸/۱۷   

حمایت از فعالیت‌های آموزش فنی و حرفه ای ضروري است

* آموزش‌های مراکز فنی و حرفه ای در راستای اعتلای فضای صنعتی حرکت می‌کند

یکی از راهبردهای اساسی تغییر در نظام‌های آموزشی افزای آموزش‌های فنی و حرفه ای دانش آموختگان، با توجه به نیازهای جامعه، بازار کار و اشتغال است که با کنترل خروجی‌های سازمان‌های آموزشی به سامان می‌رسد.

به گزارش ناي قلم، یافته های تحقیق نشان داده‌اند که دانش آموختگان آموزش‌های فنی و حرفه ای به میزان مطلوبی از مهارت‌های ارتباطی، کارگروهی، تعهد و مسئولیت پذیری برخوردارند. همچنین آنان از خلاقیت، توانایی حل مسئله، دانش تخصصی و مهارت‌های فنی و عملی نسبتاً مطلوب برخوردارند. در مجموع، از دیدگاه مدیران صنایع، میزان مهارت دانش آموختگان این رشته‌ها نسبتاً مطلوب است. بررسی پیشینه‌ی آموزش‌های فنی و حرفه ای کاردانش کشورهای دیگر نشان از اهمیت و ضرورت توسعه آموزش‌های فنی و حرفه ای به عنوان یکی از شاخصه های توسعه و ابزارهای تحقیق برنامه های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می‌باشد. با توجه به اهمیت و ضرورت توسعه آموزش‌های فنی و حرفه ای، برنامه‌ریزان آموزشی کوشش کرده‌اند در این زمينه به نحوه مطلوبی برنامه ریزی کرده و در سطح وسیعی آن را اجرا کنند.

استاندار آذربايجان غربي نيز معتقد است حمایت از فعالیت‌های آموزش فنی و حرفه ای در آذربايجان غربي ضروري است.

قربانعلي سعادت امروز در بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران ارومیه اظهار كرد: برای تجهیز مراکز فنی و حرفه ای به تجهیزات و امکانات جدید آموزشی و رفع نیاز های فنی و مهندسی به این مراکز کمک می‌کنیم.

وي با اشاره به اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه ای در ایجاد اشتغال و رونق صنعتی استان افزود: آموزش‌های مراکز فنی و حرفه ای استان در راستای اعتلای فضای صنعتی استان حرکت می‌کند.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: استان نیاز به نیروهای حرفه ای، فنی و تخصصی در رشته های مختلف دارد و نیاز است آموزش‌های عملی در کنار آموزش‌های تئوری افزایش یابد.

وی با اشاره به ویژگی‌های آموزش‌های فنی و حرفه ای اظهار كرد: خوشبختانه با توجه به نیاز بازار کار به نیروهای فنی، بسیاری از کارآموزان آموزش‌های فنی و حرفه ای بعد از دریافت مدارک علمی خود وارد بازار کار می‌شوند.

سعادت به طرح ملی بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه ای در کشور اشاره و از خانواده‌ها خواست تا با حضور در مراکز آموزش فنی و حرفه ای و بازدید از امکانات این مراکز زمینه را برای بهره گیری از آموزش‌های فنی و حرفه ای برای فرزندان خود فراهم نمایند.

استاندار آذربایجان غربی گفت :شور، نشاط و امید به آینده در مراکز فنی و حرفه ای موج می‌زند.

سرپرست اداره كل آموزش فني و حرفه ای استان نيز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این اداره کل گفت: سیاست اصلی آموزش فنی و حرفه‌ای پیاده‌سازی چرخه آموزش، تولید، بازاریابی و فروش است.

محسن مددي ادامه داد: با توجه به اینکه دغدغه دولت در راستای اشتغال‌زایی و کاهش نرخ بیکاری بوده اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان رویکرد آموزش مبتنی بر کارآفرینی، رویکرد آموزش بازار محور و ارتقای بهره‌وری در شاخص منابع انسانی و شاخص تولید و سرمایه را مدنظر دارد.

مددی با بیان اینکه سالانه 3 میلیون و 600 هزار نفر در گروه‌‌های هدف آموزش می‌بینند، یادآور شد: 21 واحد آموزش بخش دولتی در شهرستان‌های استان مستقر بوده به جز شهرستان پلدشت که توسط واحد آموزش شهرستان ماکو پشتیبانی می‌شود.

وی با بیان اینکه 308 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همکاری دارد، گفت: ظرفیت آموزش در بخش دولتی پنج میلیون نفر در ساعت و در آموزشگاه‌های آزاد 10 میلیون نفر در ساعت است.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در پنج شاخه از جمله صنعت، کشاورزی، خدمات، فناوری‌های نوین و فرهنگ و هنر فعالیت آموزشی دارد.

وی با بیان اینکه کلیه شهرستان‌ها آموزشگاه‌های آزاد فعالیت دارند، اعلام کرد: 71 مربی رسمی و 700 مربی حق‌التدریس با اداره کل آموزش و فنی و حرفه‌ای استان همکاری دارد و بیش از 2 هزار نفر مربی حق‌التدریس در مراکز فنی و حرفه‌ای آزاد فعالیت دارند.

وی پایش حرفه‌های آموزش را از جمله برنامه‌های کاری عنوان کرد و متذکر شد: طبق برنامه پیش‌بینی‌شده حرفه‌هایی که ضرورت اجرا ندارد جمع‌آوری شده و رشته جدید و مورد نیاز بازار کار جایگزین می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی با حضور در مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران ارومیه از بخش‌های مختلف این مرکز بازدید و با مربیان و برخی از کارآموزان این مرکز گفت‌وگو کرد.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا