اخبار
کد خبر : 9658 ۱۳۹۹/۰۱/۰۳   ۲۲:۲۴:۲۱

استاندار آذربایجان غربی:
۲.۵ میلیون نفر جمعیت آذربایجان غربی غربالگری سلامت شدند

 

استاندار آذربایجان غربی از غربالگری دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مردم استان تا سوم فروردین سالجاری خبر داد.

به گزارش نای قلم، محمدمهدی شهریاری در جریان بازدید از مراکز بهداشت ارومیه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه از اجرای طرح پایش و غربالگری مردم استان در زمینه ابتلاء به ویروس کرونا خبر داد و اظهارکرد: تا امروز سوم فروردین دو میلیون ۵۰۰ هزار نفر از مردم استان غربالگری شدند.

وی با بیان اینکه این تعداد شامل ۶۰ درصد جمعیت استان است افزود: در این زمینه با تلاش نیروهای بهداشت و طرح بسیج ملی اقدام خوبی انجام گرفته که باید این پرسشگری از مردم تداوم داشته و موارد مشکوک به مراکز درمانی هدایت شوند.

شهریاری با بیان اینکه این طرح با مشارکت بسیج و دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در حال انجام است افزود: در این زمینه استان رتبه دوم کشور در زمینه غربالگری و پایش ویروس کرونا به خود اختصاص داده است.

شهریاری قطع زنجیره کرونا و شناسایی موارد مشکوک به ابتلاء به ویروس کرونا را از اهداف اجرای این طرح عنوان کردو افزود: در خانه ماندن مهمترین راهبرد شکست کرونا است در غیر این صورت ماه‌ها درگیر این بیماری خواهیم بود و خسارت‌های بسیاری بر اقتصاد و معیشت مردم تحمیل می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با قدردانی از تلاش مجموعه بهداشت و درمان استان بر ضرورت هدایت افراد مشکوک به مراکز درمانی، انتقال بهبود یافتگان کرونا به استراحتگاه‌ها به مدت دو هفته و نیز استمرار طرح غربالگری تاکید کرد.

شهریاری با بیان اینکه شماره تلفن ۴۰۳۰ که برای بررسی وضعیت شهروندان از این طریق با آنان تماس گرفته می‌شود، شماره‌ای تبلیغاتی نیست تاکید کرد: همکاری شهروندان در پاسخ به آن ضروری است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا