اخبار
کد خبر : 9648 ۱۳۹۸/۱۲/۲۹   ۱۹:۳۴:۴۵

استاندار آذربایجان غربی هشدار داد؛
برخورد جدی با دروغ پردازان در شبکه مجازی

 

استاندار آذربایجان غربی در گفتگوی خبری به بیان اقدامات و چگونگی مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا در استان پرداخت.

به گزارش نای قلم، محمدمهدی شهریاری با اظهار تاسف از اینکه برخی افراد در فضای مجازی با شایعه پراکنی و پمپاژ ناامیدی قصد برهم زدن شرایط حساس فعلی را دارند، گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مقرر شده است شعبه اختصاصی برای رسیدگی به پرونده های افرادی که با دروغ پردازی در نقش پیاده نظام دشمن عمل می کنند ایجاد شود و با متخلفان برخورد شود.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: ستاد استانی کرونا در روزهای نخست تحت عنوان قرارگاه پدافند زیستی نسبت به رصد و کنترل بیماری کرونا اقدام کرد و وظایف دستگاه های اجرایی مشخص و همه موظف به اجرای دقیق مصوبات شده اند.

وی افزود: برای انسجام بخشی به فعالیت های پیشگیرانه و مقابله ای سه کمیته سیاسی، زیرساختی و اقتصادی ذیل ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا تشکیل شده است.

استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: به منظور کنترل شیوع ویروس کرونا علاوه بر مبادی ورودی شهرها، از روز گذشته مبادی خروجی نیز تحت کنترل های ویژه قرار گرفته است، افراد مشکوک شناسایی و برای آنها پرونده تشکیل می شود و سایر اقدامات توسط دانشگاه علوم پزشکی و نهادهای مربوطه انجام می گیرد تا از ابتلای احتمالی افراد دیگر جلوگیری شود.

رییس ستاد مقابله و مبارزه با کرونا در استان گفت: از همان روزهای نخست اعلام و مصوب کردیم که صنوف غیر ضروری تعطیل و مراکز پرتجمع تعطیل کنند، به غیر صنوفی چون جایگاه های سوخت، نانوایی ها، فروشگاه های عرضه مواد غذایی و نیروهای خدمات رسان مابقی تعطیل کنند.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه آذربایجان غربی در بحث مواد ضدعفونی کننده بهترین وضعیت را در کشور دارد، گفت: با توجه به ظرفیت های استان تعدادی واحدهای تولیدی برای تولید مواد ضدعفونی تغییر کاربری دادند که امروز ۱۵ واحد تولیدی در این زمینه فعالیت دارند.

شهریاری افزود: در خصوص دیگر اقلام بهداشتی هم وضعیت روز به روز بهتر می شود، اولویت ما در این خصوص بیمارستان ها هستند، خوشبختانه با تلاش نیروهای اطلاعاتی کشفیات خوبی در بحث دستکش انجام گرفته و از دیروز مقدار زیادی دستکش در داروخانه های استان مشغول توزیع است.

وی با بیان اینکه در خصوص ماسک هم قبول داریم که مثل همه جای جهان مشکل داریم، گفت: نگاهی کوتاه به وضعیت کشورهایی چون فرانسه، آمریکا و آلمان نشان می دهد که چقدر در تنگنا هستند، ولی ما برای جبران این کمبود در حال رایزنی برای واردات هستیم و به زودی از چین و چند کشور دیگر ماسک های پیشرفته و سه لایه خریداری و در استان توزیع می شود.

مقام عالی استان گفت: در تامین اقلام اساسی مردم هیچ مشکلی وجود ندارد، ذخیره های لازم انجام گرفته و جای نگرانی نیست، در برخی کشورها شاهد هجوم مردم به فروشگاه ها هستیم اما خوشبختانه در ایران علیرغم همه تحریم ها مردم همکاری بی نظیری داشته اند.

شهریاری ضمن تقدیر تشکر از کادر درمانی و پزشکی، خاطرنشان کرد: همه ارکان استانی پای کار هستند و با این همدلی می توانیم بیماری کرونا را مهار کنیم.

 استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد برای قطع زنجیره انتقال شیوع کرونا ویروس پویش ۲۹۱۴ را آغاز کرده ایم، در این پویش از مردم عزیز درخواست می کنیم از ۲۹ اسفند امسال تا ۱۴ فروردین ۹۹ ضمن تعطیلی کسب و کار و ترددهای غیر ضروری در خانه بمانند.

شهریاری تاکید کرد: اگر نتوانیم دو هفته در خانه بمانیم قطعا تا چند ماه درگیر این بیماری خواهیم بود و این مسئله زیان های اقتصادی و اجتماعی بسیاری را به همراه خواهد داشت.

استاندار آذربایجان غربی گفت: از همه مردم، رسانه ها، سمن ها، ائمه جمعه و گروه های مرجع درخواست می کنیم به این پویش بپیوندند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا