Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 963 ۱۳۹۴/۰۸/۱۶   

آغاز هوشمندسازي 4 هزار حلقه چاه کشاورزي در آذربايجان غربي

*هوشمندسازی چاه های کشاورزی یکی از پنج پروژه تعریف شده برای احیای دریاچه ارومیه است  

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: عملیات اجرایی نصب تابلوهای برق کنتورهای هوشمند آب و برق در محدوده شهرستان ارومیه به‌منظور کنترل برداشت و همچنین ممانعت از استفاده غیرمجاز از آب‌های سطحی و ساماندهی چاه‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه آغاز شد.

به‌گزارش نای قلم، کیومرث دانشجو در آئین آغاز این طرح این طرح با هدف احیا و تعادل‌بخشی به منابع آب زیرزمینی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه، نظام‌مند کردن بهره‌برداری از منابع آب و انرژی و تجهیز چاه‌های کشاورزی به کنتورهای آب و برق هوشمند اجرا می‌شود.

وی افزود: از طریق این تابلوهای برق امکان نصب کنتورهای هوشمند برای 4 هزار و 100 حلقه چاه آب کشاورزی در این شهرستان فراهم می‌شود که برای اجرای این طرح در ارومیه 180 میلیارد ریال اعتبار هزینه می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی تاکید کرد: با تجهیز چاه‌های کشاورزی به کنتورهای هوشمند آب و برق صرفه‌جویی در برداشت آب از سفره‌های آب زیرزمینی و مصرف برق در پیک شبکه محقق خواهد شد و گام مهمی در جلوگیری از مصرف بی‌رویه آب کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه برداشته می‌شود.

بنابراین گزارش، این طرح یکی از پنج پروژه تعریف شده برای احیای دریاچه ارومیه است که برای اجرای این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر 144 میلیارد تومان تخصیص یافته و هزینه می‌شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا