Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 962 ۱۳۹۴/۰۸/۱۶   

مهم‌ترین مشکل آذربایجان غربی نبود زیرساخت‌هاست

* آذربایجان غربی مشکلات جدی در بخش‌های آموزش و سلامت دارد

استاندار آذربایجان غربی گفت: مهم‌ترین مشکل آذربایجان غربی در راستای توسعه، نبود زیرساخت‌هاست.

به گزارش ناي قلم، قربانعلي سعادت در جلسه بررسی وضعیت طرح‌ها و اعتبارات آموزشی و فرهنگی آذربایجان غربی اظهار كرد: با وجود درآمدهای سرشار در دولت گذشته توجهی به آن نشده است و ما آمادگی داریم برای احداث این زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف همکاری کنیم.

وي افزود: فراهم سازی زیرساخت‌های لازم برای استفاده از ظرفیت و توانمندی نخبگان استان لازم و ضروری است.

سعادت اضافه كرد: در شاخص درآمد سرانه در سال گذشته رتبه 27 کشوری را داشتیم که در سال جاری به رتبه 26 کشوری رسیدیم ولی بازهم بسیار عقب هستیم.

وی تصريح كرد: در دیگر شاخص‌ها نظیر سواد و سلامت نیز رتبه های آذربایجان غربی به ترتیب بیست و هفتم و بیست و نهم است که نشان می‌دهد مشکلات جدی در این بخش‌ها داریم.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به وجود هزاران فارغ‌التحصیل بیکار در استان ادامه داد: باید تمهیداتی بیندیشیم که از توان علمی این فارغ‌التحصیلان در بخش‌های مختلف استفاده کنیم و شرکت‌های دانش بنیان در این خصوص می‌توانند مثمر ثمر باشند.

سعادت در پیش بودن تدوین برنامه ششم توسعه را بهترین فرصت برای لحاظ کردن توازن منطقه ای در کشور عنوان کرد و گفت: آذربایجان غربی مشکلات جدی در بخش‌های مختلف از جمله آموزش و سلامت دارد که در این برنامه می‌توان در راستای بهبود آن‌ها اقدام کرد.

وی افزود: کمبود فضاهای بیمارستانی، پیشرفت نداشتن تالار ارومیه، توقف احداث موزه آذربایجان، ضرورت توسعه سخت افزاری و نرم افزاری صدا و سیمای مهاباد و ارومیه، وضعیت دانشگاه صنعتی ارومیه و توسعه حوزه های علمیه از جمله مواردی است که امیدواریم برای آن‌ها برنامه ریزی شود.

در این جلسه برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی به بیان مشکلات اعتباری حوزه های مربوطه خود پرداختند.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا