اخبار
کد خبر : 9605 ۱۳۹۸/۱۲/۲۳   ۲۱:۴۹:۳۱

یک روانشناس:
مردم اطلاعات‌شان را از منابع معتبر دریافت کنند

 

یک روانشناس با تاکید بر اینکه مردم باید اطلاعات‌شان را از منابع معتبر دریافت کنند توصیه کرد که از اطلاعات شبکه‌های اجتماعی و اخباری که به صورت سینه به سینه می‌گردد و اعتبار منبع آن مشخص نیست، استفاده نکنند.

به گزارش نای قلم، ابوطالب سعادتی در گفتگویی با اشاره به انبوه اطلاعات متفاوت و متناقض درباره کرونا در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، گفت: این موضوع از یک سو باعث می‌شود که برخی مردم دچار استرس شده و از طرفی باعث می‌شود که برخی از مردم هم اصلا این موضوع را جدی نگیرند.

وی در پاسخ به اینکه چرا برخی از مردم کرونارا جدی نمی‌گیرند، اظهار کرد: این موضوع دلایل مختلفی دارد که یک بخش آن به اطلاع‌رسانی‌های متفاوت، متناقض و گاها دوگانه و چندگانه برمی‌گردد که شاید لازم است موسسات معتبری مانند بهداشت، علوم و... منابع مطمئنی را به مردم ارائه کرده و در قبال اطلاعاتی که به مردم ارائه می‌دهند، پاسخگو هم باشند.

سعادتی تاکید کرد که اطلاعات متفاوتی از سوی رسانه‌های اجتماعی و حتی رسانه‌های داخلی و خارجی منتشر می‌شود که از یک سو باعث می‌شود که برخی مردم دچار استرس شده و به مراقبت‌های وسواس‌گونه روی بیاورند و از طرفی باعث می‌شود که برخی از مردم هم اصلا این موضوع را جدی نگیرند.

سعادتی تاکید کرد: طبق مطالعات انجام شده، حدود ۵۰ درصد افراد هنوز بیماری کرونا را جدی نگرفته‌اند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا