اخبار
کد خبر : 9597 ۱۳۹۸/۱۲/۲۲   ۲۳:۱۶:۲۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی خبر داد؛
راه اندازی نقاهتگاه برای بهبودیافتگان کرونایی در استان

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از راه اندازی نقاهتگاه‌ برای بهبودیافتگان از ویروس کرونا در استان خبر داد.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در گفتگویی اظهار کرد: با همکاری سپاه و آموزش و پرورش، برای پیشگیری از شیوع کرونا قرنطینه های بهبود یافتگان ویروس کرونا در تمام شهرستان های استان ایجاد می شود.

او اضافه کرد: این مکان ها براساس ظرفیت موجود هر شهرستان ایجاد می شود و بیماران کرونایی پس از بهبودی نسبی، دوران نقاهت را در نقاهت گاه ها سپری خواهند کرد.

آقازاده گفت: به منظور جلوگیری از تردد خانواده هایی که بیماران مبتلا به ویروس کرونای خود را داوطلبانه پرستاری کنند، توزیع سبد اقلام غذایی را به میزان تعداد اعضای خانواده این بیماران آغاز کرده است.

وی ادامه داد: تمام بیمارستان های استان آماده پذیرش از بیماران کرونایی هستند و برای این منظور بیش از ۲۰۰ تخت آی سی یو در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه روند شیوع کرونا در استان رو به افزایش است، گفت: با در خانه ماندن می توان زنجیر انتقال این بیماری را قطع کرد.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ۴۱ درصد بیماران مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی مربوط به ارومیه است

آقازاده افزود: علاوه بر آن، ۲۰ نفر شامل حدود ۱۴حدود ۱۰ درصد مربوط به شهر خوی است.

وی اضافه کرد: در شهرستان شاهین دژ نیز شاهد ابتلای ۱۴ نفر به بیماری کرونا هستیم که اکیپ ویژه ای برای بررسی وضعیت این شهرستان اعزام شده است.

آقازاده بیان کرد: همچنین تاکنون ۱۰ نفر در میاندوآّب، شش نفر در هر کدام از شهرستان های نقده، مهاباد و سلماس، پنج نفر در تکاب، ۲ نفر در سردشت، یک نفر در پیرانشهر و یک نفر در اشنویه به کرونا مبتلا شده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان غربی از ترخیص ۴۸ نفر بیمار مبتلا به کرونا از مراکز درمانی استان خبر داد و گفت: این افراد با نظارت مستمر نظام بهداشتی در منزل تحت قرنطینه هستند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم که هفته آینده نیز روند افزایشی ادامه یابد و در صورت رعایت ‌نکردن مردم، این روند همچنان پابرجاست.

به گفته آقازاده ۱۴۴ نفر در آذربایجان‌غربی به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

طبق آمار ارائه شده، هنوز شهرستان‌های چایپاره، چالدران، شوط، پلدشت و ماکو در منطقه شمال آذربایجان‌غربی به ویروس کرونا آلوده نشده ‌است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا